(30 May 2021, 21:31)Grey240Polar schreef: Je zou de zuigzijde in een fles kunnen hangen en dan proberen te starten. Als dat goed werkt heb je twee vliegen in één klap geslagen.
...of velgen van een bepaald model Volvo...
Ethanol is hygroscopisch, maar het kan iets dat water en benzine niet kunnen: in beiden oplossen. Daarmee kan ethanol beperkte hoeveelheden water in benzine oplossen en dat verdwijnt dan het via het verbrandingsproces. Maar dat werkt natuurlijk alleen als je geregeld een tank benzine leeg rijdt.
Overigens...ik ben lang voordat men begon met het bijmengen van ethanol aan benzine een doorgeroeste tank tegen gekomen bij een auto geïmporteerd uit de zgn. droge staat Californië.
Condensvorming in de tank kan ook bij niet met ethanol gemengde benzine optreden en dat zakt dus naar de bodem van de tank. Eigenlijk is het dus sowieso verstandig om af en toe op benzine te rijden.
Zuigzijde in fles, en druk zijde ook, dat is eerst e dat ik ga proberen. Als er dan geen flow is, dan is de pomp kaduuk.
Maar ben wel benieuwd welke tweede vlieg je bedoelt?
Is hiermee de pomp direct geprimed (al is de lucht dan nog niet uit de hele leiding).
Help ik de pomp trouwens nog door de achterkant op oprijbokjes te rijden?
Heeft ie het verval iets mee, zeker als ik dat op de oprit doe, die loopt ook iets af, samen scheelt het dan toch weer een 40-50 cm hoogte tussen voor en achterzijde. Tweede vlieg daarbij: ik kan direct ook de leiding aan de onderzijde beter bekijken.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005