10 April 2021, 13:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 April 2021, 14:14 door Grey240Polar.)
Je kunt ook zonder te staren de injectors laten aansturen, dat meet wat makkelijker.
Daartoe gebruik je de zgn. "control function 3" van de diagnostische module bij de veerpoot, of heeft een 940 uit 1996 inmiddels een versie van de OBD-II?
Wacht even...
Ik weet niet of ik jullie hier goed begrijp, maar de injectors moeten NIET aan de massa van het spruitstuk zitten want dan kunnen ze nooit worden aangestuurd door de ECU.
Eén kant van de injectors (225) krijgt continu 12 V via het hoofdrelais (217) en de andere zijde gaat naar pin 18 van de ECU, en alleen die trekt de injectors naar massa in een gepulst patroon om het mengsel te regelen. De koude start injector (95) zal er in jouw versie niet meer zijn, maar dat terzijde.
![[Afbeelding: Cb3HOP6.png]](https://i.imgur.com/Cb3HOP6.png)
Datzelfde relais doet op een tweede contact ook de brandstofpompen, dus als de injectie na op contact zetten 12 V krijgt, dan zouden de pompen ook moeten werken. Maar controleer dat door te luisteren of je de pompen een seconde of één à twee hoort lopen na het op contact zetten!
Daartoe gebruik je de zgn. "control function 3" van de diagnostische module bij de veerpoot, of heeft een 940 uit 1996 inmiddels een versie van de OBD-II?
(9 April 2021, 22:09)gerbenvdlindeu schreef:(9 April 2021, 19:01)Marc1970 schreef: Vaag idee: zijn alle massakabels aangesloten? Volgens mijn herinnering loopt de massa van de injectors via de twee aansluitingen op het spruitstuk, onder de injectorrail boutjes.
Hoi Marc,
Ja die zijn aangesloten. Heb ze ook doorgepiept. Heb vanavond de beide relais (brandstof en radio interference supression relais) losgehaald en direct aangesloten zodat ik zeker weet dat dat geen problemen veroorzaakt. Maar maakte helaas geen verschil...
Wacht even...
Ik weet niet of ik jullie hier goed begrijp, maar de injectors moeten NIET aan de massa van het spruitstuk zitten want dan kunnen ze nooit worden aangestuurd door de ECU.
Eén kant van de injectors (225) krijgt continu 12 V via het hoofdrelais (217) en de andere zijde gaat naar pin 18 van de ECU, en alleen die trekt de injectors naar massa in een gepulst patroon om het mengsel te regelen. De koude start injector (95) zal er in jouw versie niet meer zijn, maar dat terzijde.
![[Afbeelding: Cb3HOP6.png]](https://i.imgur.com/Cb3HOP6.png)
Datzelfde relais doet op een tweede contact ook de brandstofpompen, dus als de injectie na op contact zetten 12 V krijgt, dan zouden de pompen ook moeten werken. Maar controleer dat door te luisteren of je de pompen een seconde of één à twee hoort lopen na het op contact zetten!
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47