9 December 2020, 10:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 December 2020, 10:57 door BartJu.)
Te rijk, dat zou wel kunnen.
Hoe kan ik dit bepalen zonder speciale meetmiddelen? Ruiken bij uitlaat?
Hoe dan ook moet ik hem dan eerst op LPG warm rijden, omzetten op benzine. En dan afstelling nazien.
Overigens neem ik aan dat je bedoeld: revisie van carb heeft niet zo veel zin als je vooral op LPG rijdt. Tenminste, dat klinkt logischer.
En ja, ik rij vooral LPG, immers stuk voordeliger. Maar tank inhoud is beperkt, actieradius ook. Een werkend alternatief om op terug te vallen draagt dan wel bij aan de gemoedsrust.
Nog een hypothese die ik in Haynes kijken bedenk:
Zou vetraagd op benzine willen lopen ook kunnen komen door een lekke vlotter?
Dan zal het 'drijfvermogen' van de vlotter iets verlopen door insijpelende brandstof. En op LPG zal dat er weer langzaamaan uit verdwijnen.
Het 'vollopen' van de vlotter en dus ook het juist lopen van de motor zal dan dus even tijd nodig hebben...
PS: Met vertraagd heb ik het over zeker 15 minuten wachten in stilstandmotor uit, of meermaals heen-en-weer bij (snelweg)rijden.
Hoe kan ik dit bepalen zonder speciale meetmiddelen? Ruiken bij uitlaat?
Hoe dan ook moet ik hem dan eerst op LPG warm rijden, omzetten op benzine. En dan afstelling nazien.
Overigens neem ik aan dat je bedoeld: revisie van carb heeft niet zo veel zin als je vooral op LPG rijdt. Tenminste, dat klinkt logischer.
En ja, ik rij vooral LPG, immers stuk voordeliger. Maar tank inhoud is beperkt, actieradius ook. Een werkend alternatief om op terug te vallen draagt dan wel bij aan de gemoedsrust.
Nog een hypothese die ik in Haynes kijken bedenk:
Zou vetraagd op benzine willen lopen ook kunnen komen door een lekke vlotter?
Dan zal het 'drijfvermogen' van de vlotter iets verlopen door insijpelende brandstof. En op LPG zal dat er weer langzaamaan uit verdwijnen.
Het 'vollopen' van de vlotter en dus ook het juist lopen van de motor zal dan dus even tijd nodig hebben...
PS: Met vertraagd heb ik het over zeker 15 minuten wachten in stilstandmotor uit, of meermaals heen-en-weer bij (snelweg)rijden.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005