7 December 2020, 22:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 December 2020, 22:19 door Marc1970.)
Ff de SU HIF-6 gevisualiseerd en ik denk dat de wijze van naaldschuiven er mee te maken heeft. De SU gebruikt hiervoor een grote aluminium zuiger in de aluminium koepel. Deze past exact (zijn als stel gemaakt) en beweegt zonder oliefilm. Het zou kunnen dat de koepel wat stroperig is geworden van vet en stof.
In die zuiger zit ook nog de demper (een los tonnetje op een steel), in olie, die ook redelijk precies past. In het zwarte dopje zit een ventilatiegat, ook nodig. Tenslotte kan de veer in dik vet gehuld zijn of zoiets.
Beide kunnen te stroef lopen, het handboek beschrijft dat in B54 en B55.
Probeer s wat met de olie in de demper, en maak alles (vooral de zuiger en koepel) schoon en verwijder eventuele braampjes.
De Stromberg gebruikt een membraan om de naald te heffen, nooit problemen mee gehad.
Je pakkingvermoeden zou je ook zeker moeten nakijken, de SU HIF heeft de supermoderne rubbertjes om de gasklepas af te sluiten, misschien dat die net wat beter afdichten als ze 'nat' van benzine zijn.
In die zuiger zit ook nog de demper (een los tonnetje op een steel), in olie, die ook redelijk precies past. In het zwarte dopje zit een ventilatiegat, ook nodig. Tenslotte kan de veer in dik vet gehuld zijn of zoiets.
Beide kunnen te stroef lopen, het handboek beschrijft dat in B54 en B55.
Probeer s wat met de olie in de demper, en maak alles (vooral de zuiger en koepel) schoon en verwijder eventuele braampjes.
De Stromberg gebruikt een membraan om de naald te heffen, nooit problemen mee gehad.
Je pakkingvermoeden zou je ook zeker moeten nakijken, de SU HIF heeft de supermoderne rubbertjes om de gasklepas af te sluiten, misschien dat die net wat beter afdichten als ze 'nat' van benzine zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969