15 February 2016, 19:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 February 2016, 19:20 door Marc1970.)
De radio suppression relay zit in de aansturing vd injectors (is eigenlijk een onderbreking daarvan om radio interferentie te onderdrukken), en als je er geen stekker voor hebt, heb je hem ook niet nodig.
Krijgt je EZK ECU wel 12V tijdens het starten? Contactsloten zijn eigenaardige dingen ontworpen om heel veel verbruikers zonder 12V te laten tijdens het starten (aanjagers, koplampen e.d gaan uit), om zo maximale 12V bij de startmotor te krijgen.
Niet dat het iets uitmaakt voor het proces, maar de bobine krijgt maar van 1 kant 12V, constant, en wordt door de ECU/powerstage aan de massa geschakeld en onderbroken. Tijdens het aanschakelen wordt er een magnetisch veld opgebouwd en meet je 12V bij de minpool, tijdens het onderbreken (= naar massa schakelen) stort het veld in en ontstaat er een vonk. Dat zal de vonk bij verdraaien vd sleutel veroorzaken. Klinkt bekend.
Krijgt je EZK ECU wel 12V tijdens het starten? Contactsloten zijn eigenaardige dingen ontworpen om heel veel verbruikers zonder 12V te laten tijdens het starten (aanjagers, koplampen e.d gaan uit), om zo maximale 12V bij de startmotor te krijgen.
Niet dat het iets uitmaakt voor het proces, maar de bobine krijgt maar van 1 kant 12V, constant, en wordt door de ECU/powerstage aan de massa geschakeld en onderbroken. Tijdens het aanschakelen wordt er een magnetisch veld opgebouwd en meet je 12V bij de minpool, tijdens het onderbreken (= naar massa schakelen) stort het veld in en ontstaat er een vonk. Dat zal de vonk bij verdraaien vd sleutel veroorzaken. Klinkt bekend.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969