15 February 2016, 18:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 February 2016, 19:07 door ZNIV.)
Ik denk precies hetzelfde omtrent het probleem met de bobine. Zoals ik het begrijp moet er (op contact) een constante 12 Volt op de + van de bobine staan (blauwe draad, komt vanaf het stuurslot) en een wisselspanning van 0 naar 12 Volt op de - van de bobine (deze wordt gestuurd door ontstekingsmodule die geactieveerd wordt door de ontstekingcomputer welke weer een pulssignaal van de vliegwielsensor moet krijgen). Deze wisselspanning krijg ik niet over mijn bobine. Een directe verbinding, zoals Marc hem omschrijft, van + van de accu naar de + van de bobine maakt geen verschil.
Op het moment dat ik stroom op de bobine zit door de sleutel op contact te draaien komt er een vonk van de bougie, tijdens starten niks en weer terug naar contact (stoppen met starten dus) krijg ik ook een vonk. Dit is bij de rijdende 240 die ik hier als voorbeeld op de oprit heb staan ook het geval.
Edit: ik boel niet terug naar contact weer maar weer terug op nul stand, dan geeft hij weer een vonk!
Ik heb vandaag een nieuwe vliegwielsensor gehaald, maar nog steeds geen succes.
Op het internet lees ik ook veel over het radio suppression relay. Ik heb er hier ÃÃn liggen van de 740 kabelboom, maar aan de kabelboom van de 240 kom ik de juiste stekker hiervan niet tegen (ik kan hem dus niet aansluiten/vinden). Ook in de 240 hier op de stoep is hij onvindbaar. Maar ik las ergens dat alle LH2.4 systemen van '89-'95 zon relais moeten hebben. Wat is nu waar? Zit hij wel ergens of niet in de 240 (en de 240 kabelboom)?
Ik ben redelijk radeloos aan het worden...
Op het moment dat ik stroom op de bobine zit door de sleutel op contact te draaien komt er een vonk van de bougie, tijdens starten niks en weer terug naar contact (stoppen met starten dus) krijg ik ook een vonk. Dit is bij de rijdende 240 die ik hier als voorbeeld op de oprit heb staan ook het geval.
Edit: ik boel niet terug naar contact weer maar weer terug op nul stand, dan geeft hij weer een vonk!
Ik heb vandaag een nieuwe vliegwielsensor gehaald, maar nog steeds geen succes.
Op het internet lees ik ook veel over het radio suppression relay. Ik heb er hier ÃÃn liggen van de 740 kabelboom, maar aan de kabelboom van de 240 kom ik de juiste stekker hiervan niet tegen (ik kan hem dus niet aansluiten/vinden). Ook in de 240 hier op de stoep is hij onvindbaar. Maar ik las ergens dat alle LH2.4 systemen van '89-'95 zon relais moeten hebben. Wat is nu waar? Zit hij wel ergens of niet in de 240 (en de 240 kabelboom)?
Ik ben redelijk radeloos aan het worden...