17 June 2014, 19:41
nullifie schreef:Zover wat mij bekend is mbt M45 en M46:Ik heb al wel foto's gezien van M46 bakken met het hoge bolle deksel, en foto's van M45 bakken met plat deksel, maar ben ze nog niet tegengekomen.
de hele as is naar voren gekomen en nu zijn de veerring en de blokjes van de synchromesh voren van zijn plaats geschoten. Dat wordt of een deeldemontage (is zover ik weet echter niet zo eenvoudig) of proberen door het deksel eraf te halen met daar peuteren de boel weer op zijn plek te krijgen (ook niet eenvoudig, maar kan met geduld zeker lukken). Als het belhouse eraf is nooit aan de schakelpook zitten, dan kan dit verschuiven ook gebeuren. En zeker er niet gewoon weer op slaan om te proberen de boel op de plek te krijgen.
Opgelet: je hebt een latere M46 (met redelijk vlak deksel, single rail), de M45-B20 belhouses ken ik alleen van de vroegere M45 (met bol deksel, triple rail). Die zijn niet zonder meer uitwisselbaar omdat het gat voor de schakelstangen in het oudere belhouse geen plek voor de single rail heeft (vergelijk de gaten maar eens). Zonder aanpassing kun je niet meer in alle versnellingen schakelen. Je moet de opening aanpassen, maar het materiaal is hier zo dun dat je vrijwel 100% zeker na het aanpassen een gat erdoorheen (en dus een lek) hebt dat je dan moet dichten.
Verder: bij het uitwisselen van een belhouse moet het lager op de juiste speling geshimt worden.
succes,
Ruud
Als je de juiste combinatie kan scoren hoef je dus niets aan te passen...