9 February 2014, 21:36
Het is niet mijn auto. De eigenaar is bij de laatste apk bij de neus genomen, de monteur heeft hem wijsgemaakt dat het CO niet af te stellen was. De eigenaar is toen zelf begonnen aan de revisie van een andere carburateur maar kwam er niet uit. Ik heb het afgemaakt (in die zin dat ik verder ben gegaan waar hij gebleven was, maar ik denk dat ik hem nog maar eens helemaal uit elkaar haal en opnieuw begin). Toen de oude carburateur eraf was, zag ik dat de naald nog lang niet versleten is en bovendien ergens halverwege de verstelling was. De monteur heeft denk ik de compensatieschroef aangezien voor de CO-verstelling. De naaldhoogte is niet veranderd.
Maar buiten dit verhaal; de eigenaar wil alles aan zijn 360 nieuw hebben. Dat is natuurlijk erg mooi. Het is ook een genot om te sleutelen aan die auto; kosten noch moeite worden gespaard om hem in museumstaat te krijgen. De carburateur moet dus ook vernieuwd worden, "gewoon omdat het kan".
Ik ga iig de gasklep (en afstelling) eens onder de loep nemen en kijken of er ergens illegaal lucht aangezogen wordt.
Maar buiten dit verhaal; de eigenaar wil alles aan zijn 360 nieuw hebben. Dat is natuurlijk erg mooi. Het is ook een genot om te sleutelen aan die auto; kosten noch moeite worden gespaard om hem in museumstaat te krijgen. De carburateur moet dus ook vernieuwd worden, "gewoon omdat het kan".
Ik ga iig de gasklep (en afstelling) eens onder de loep nemen en kijken of er ergens illegaal lucht aangezogen wordt.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL