Berichten: 51
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2016
Ik wil een dubbele dellorto carburatuer op mijn b23 gaan maken. Nu kom ik diverse "problemen" tegen
op het inlaatspruitstuk zit geen aansluiting voor de rembekrachtiging.
Het gas geven is ook even een dingetje.
Weet iemand of er pasklare oplossingen zijn of is het een geval van gat boren en aansluiting erop maken. en voor de gashevel een steun maken.
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt
245 (verkocht) , 760 (verkocht), 740, 780, 244, s60
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Wordt niet veel gedaan, dubbele carbs in de 240, weinig over te vinden. In Zweden misschien. Hier iemand met zoiets in z'n 360:
http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4688
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 51
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2016
Bedankt Zweden heb ik nog niet gekeken. Op het volvo 300 forum was hij op zoek naar een inlaatspruitstuk. Mijn spruitstuk behoeft een aanpassing. Ben ondertussen er al wel achter dat er inlaatspruitstukken zijn waar ze standaard op zitten. Maar nog niet gevonden (voor volvo).
245 (verkocht) , 760 (verkocht), 740, 780, 244, s60
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Er zijn daar gaten, bouten en moeren genoeg om een aanpassing aan vast te maken, zal wel lukken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 42
Topics: 9
Lid sinds: Feb 2020
Dit zie je niet vaak. Ziet er zeker goed uit!
Misschien kun je eens kijken naar een elektrische vacuum pomp aangezien een normaal spruitstuk uit 1 stuk bestaat en het vacuum vermogen verdeelt over 4 cilinders/inlaatpoorten.
Geen idee of dit veel impact zal hebben op de performance, maar kan me wel voorstellen dat die ene inlaat het niet leuk vind om alles te moeten opheffen.
- Volvo 245L 1975 B230K/M47 [
link]
Berichten: 51
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2016
(14 December 2020, 23:21)Bromtol schreef: Dit zie je niet vaak. Ziet er zeker goed uit!
Misschien kun je eens kijken naar een elektrische vacuum pomp aangezien een normaal spruitstuk uit 1 stuk bestaat en het vacuum vermogen verdeelt over 4 cilinders/inlaatpoorten.
Geen idee of dit veel impact zal hebben op de performance, maar kan me wel voorstellen dat die ene inlaat het niet leuk vind om alles te moeten opheffen.
bedankt Loopt ook nog niet. Ben er zelf ook benieuwd naar . Idee is een b23 met een vx as en een 531kop. Maar inderdaad met het vaccuum zat ik ook, weet inderdaad niet of 1 cilinder dit leuk gaat vinden.
Ik heb wel van mangoletsi inlaten gezien waar het ook maar op 1 inlaat zat. Maar bedankt voor de tip ga ook hier eens achteraan. Zou idd een oplossing kunnen zijn.
Ook voor het gasgeven heeft mangoletsi een mooi systeem(€175) zonder een hoop geknutsel. Maar ik hoopte op een goedkopere oplossing.
245 (verkocht) , 760 (verkocht), 740, 780, 244, s60
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat vacuüm voor de rembekrachtiging is iets wat kortstondig opgewekt wordt, het is niet zo dat daar liters lucht naartoe gaan.
Berichten: 51
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2016
oke dus nippel in zetten is een goed begin. Electrische pomp kan erna nog altijd
bedankt!
245 (verkocht) , 760 (verkocht), 740, 780, 244, s60