18 August 2013, 00:43
Hallo,
Gisteren en vandaag weer kleine stukjes mee gereden en verliep tot nu tot redelijk, valt niet meer uit op stationair alhoewel hij soms wel even bokt.
Het enigste wat ik echt heb opgemerkt is het omhoogvloeien (soort van fonteintje) van koelvloeistof in het reservoir bij een warme motor, bij het openen van het reservoir staat er ook redelijk veel druk achter.
Het lijkt me dat dit niet normaal is, iemand een verklaring hier voor?
Verder zit heel het blok en de turbo flink onder de olie dus die heb ik ook schoongemaakt, daarbij gelijk een gaatje in een slangetje opgemerkt dus die wordt binnenkort ook vervangen. Lijkt niet te zweten langs het blok, CO2 nog niet gemeten in koelvloeistof.
Hoort een turbo veel olie te verbruiken trouwens?
In het begin toen hij minder liep wilde hij absoluut niet starten nadat hij warm was, moest minstens een half uur wachten totdat hij weer (als ik geluk had) startte.
Waarom hij nu beter start is me een raadsel, zou kunnen liggen aan het feit dat de koudestartregelaar is schoongemaakt. Gisteren startte hij direct nadat ik hem warm had uitgezet.
Bedankt voor het tabelletje nog HansDAF, handig om te gebruiken!
Ik ga me in ieder geval nog verder verdiepen in de auto.
Mazzel!
Gisteren en vandaag weer kleine stukjes mee gereden en verliep tot nu tot redelijk, valt niet meer uit op stationair alhoewel hij soms wel even bokt.
Het enigste wat ik echt heb opgemerkt is het omhoogvloeien (soort van fonteintje) van koelvloeistof in het reservoir bij een warme motor, bij het openen van het reservoir staat er ook redelijk veel druk achter.
Het lijkt me dat dit niet normaal is, iemand een verklaring hier voor?
Verder zit heel het blok en de turbo flink onder de olie dus die heb ik ook schoongemaakt, daarbij gelijk een gaatje in een slangetje opgemerkt dus die wordt binnenkort ook vervangen. Lijkt niet te zweten langs het blok, CO2 nog niet gemeten in koelvloeistof.
Hoort een turbo veel olie te verbruiken trouwens?
In het begin toen hij minder liep wilde hij absoluut niet starten nadat hij warm was, moest minstens een half uur wachten totdat hij weer (als ik geluk had) startte.
Waarom hij nu beter start is me een raadsel, zou kunnen liggen aan het feit dat de koudestartregelaar is schoongemaakt. Gisteren startte hij direct nadat ik hem warm had uitgezet.
Bedankt voor het tabelletje nog HansDAF, handig om te gebruiken!
Ik ga me in ieder geval nog verder verdiepen in de auto.
Mazzel!