15 August 2013, 19:01
Zo goeienavond,
Vanmiddag weer terug gekomen vakantie en gelijk met de auto begonnen.
Heb hem gestart en liep helemaal perfect, heb hem een tijdje stationair laten draaien en om te testen gelijk een rondje van 10 km mee gereden.
Alles leek het perfect te doen en na het ritje heb ik hem ook nog een tijd stationair laten draaien en bleef het gewoon doen
Maar....
Vervolgens weer proberen te starten en loopt vervolgens in toeren terug en valt weer uit binnen 2 minuten, dit gaat heel geleidelijk.
Toen de dop van de koelvloeistof open gedaan en het borrelde, niet alsof het aan het koken was maar of er luchtbellen uitkwamen.
Dit is dus een belangrijke aanwijzing.
Daarna alle punten van HansDAF nagekeken, bedankt hiervoor maar helaas mocht het niet helpen, luchtregelklep is nu wel weer mooi schoon.
Vervolgens weer de motor aan de praat gekregen en gekeken of er bij verschillende toerentallen lucht naar boven kwam in het reservoir maar helemaal niks. Is hiermee een lekke koppakking uitgesloten of toch beter een ander testje doen?
Conclusie:
Brandstoftoevoer lijkt goed te werken maar wordt er ergens in het koelcircuit valse lucht getrokken?
Ik ben nu weer flink aan het brainstormen waar het probleem nu zou kunnen zitten, hebben jullie toevallig nog ideeën?
Alvast bedankt!
Vanmiddag weer terug gekomen vakantie en gelijk met de auto begonnen.
Heb hem gestart en liep helemaal perfect, heb hem een tijdje stationair laten draaien en om te testen gelijk een rondje van 10 km mee gereden.
Alles leek het perfect te doen en na het ritje heb ik hem ook nog een tijd stationair laten draaien en bleef het gewoon doen
Maar....
Vervolgens weer proberen te starten en loopt vervolgens in toeren terug en valt weer uit binnen 2 minuten, dit gaat heel geleidelijk.
Toen de dop van de koelvloeistof open gedaan en het borrelde, niet alsof het aan het koken was maar of er luchtbellen uitkwamen.
Dit is dus een belangrijke aanwijzing.
Daarna alle punten van HansDAF nagekeken, bedankt hiervoor maar helaas mocht het niet helpen, luchtregelklep is nu wel weer mooi schoon.
Vervolgens weer de motor aan de praat gekregen en gekeken of er bij verschillende toerentallen lucht naar boven kwam in het reservoir maar helemaal niks. Is hiermee een lekke koppakking uitgesloten of toch beter een ander testje doen?
Conclusie:
Brandstoftoevoer lijkt goed te werken maar wordt er ergens in het koelcircuit valse lucht getrokken?
Ik ben nu weer flink aan het brainstormen waar het probleem nu zou kunnen zitten, hebben jullie toevallig nog ideeën?
Alvast bedankt!