17 February 2012, 18:55
Ben met alle aanwijzingen aan de slag gegaan.
De carburateur bleek 1 bout te missen, en de schacht waar die in hoort blijkt een open verbinding met de binnenkant van de carburateur. Hierdoor kon dus geen vacuum ontstaan en zodoende geen brandstof aangezogen worden.
(Wie weet lekte er ook wel benzine weg door dit gaat, wat dan weer het hoge 'verbruik' verklaart)
Tevens bleek het O-ringetje aan vervanging toe, want de ATF olie die je er van bovenaf in moet gooien loopt er 123 zo doorheen.
Beide onderdeeltjes besteld bij Volvo van Vliet in Leidschendam en de man van het onderdelen magazijn blijkt inderdaad veel van oudere motoren te weten. Hij gaat even om de sproeiernaald te demonteren voor de O-ring.
Helaas duurt het wel bijna een week voor deze twee mini-onderdeeltjes uit zweden gearriveerd zijn..
Vandaag ook de bobine getest, de weerstand op het lage circuit was 2.1 ohm en op het hoge circuit 9.8 kilo-ohm; dat leek nog wel aardig te kloppen met de waarden die marc me schreef, maar de vonk bleek inderdaad geel te zijn en niet blauw/paars zoals het zou moeten..
Nieuwe bobine dus..
Wel erg geschrokken van wat er gebeurt als je de bobine wilt testen met een gedemonteerde carburateur: de brandstofslang hing er gewoon los bij en de pomp werkte dus uitstekend: een dikke straal benzine vloog rakelings langs de vonk die ik dus stond te testen.. had ook anders kunnen aflopen dan was alles toch wel aardig voor niets geweest.
Aldus lijken er voor twee afzonderlijke problemen twee afzonderlijke oplossingen te gloren.
De carburateur bleek 1 bout te missen, en de schacht waar die in hoort blijkt een open verbinding met de binnenkant van de carburateur. Hierdoor kon dus geen vacuum ontstaan en zodoende geen brandstof aangezogen worden.
(Wie weet lekte er ook wel benzine weg door dit gaat, wat dan weer het hoge 'verbruik' verklaart)
Tevens bleek het O-ringetje aan vervanging toe, want de ATF olie die je er van bovenaf in moet gooien loopt er 123 zo doorheen.
Beide onderdeeltjes besteld bij Volvo van Vliet in Leidschendam en de man van het onderdelen magazijn blijkt inderdaad veel van oudere motoren te weten. Hij gaat even om de sproeiernaald te demonteren voor de O-ring.
Helaas duurt het wel bijna een week voor deze twee mini-onderdeeltjes uit zweden gearriveerd zijn..
Vandaag ook de bobine getest, de weerstand op het lage circuit was 2.1 ohm en op het hoge circuit 9.8 kilo-ohm; dat leek nog wel aardig te kloppen met de waarden die marc me schreef, maar de vonk bleek inderdaad geel te zijn en niet blauw/paars zoals het zou moeten..
Nieuwe bobine dus..
Wel erg geschrokken van wat er gebeurt als je de bobine wilt testen met een gedemonteerde carburateur: de brandstofslang hing er gewoon los bij en de pomp werkte dus uitstekend: een dikke straal benzine vloog rakelings langs de vonk die ik dus stond te testen.. had ook anders kunnen aflopen dan was alles toch wel aardig voor niets geweest.
Aldus lijken er voor twee afzonderlijke problemen twee afzonderlijke oplossingen te gloren.