13 February 2012, 13:58
sieko schreef:maar de sproeier lijkt iets te diep onder de "brug" gelegen: alsof de conische naald nu niet diep genoeg rijkt om de zaak af te sluiten. Of is dat niet nodig? Als de afsluiting niet volledig zou zijn, dan verklaard dat wel het hoge verbruik misschien, of niet?
Anderzijds duidt een niet volledige afsluiting op een te hoog CO waar ik dus geen last van heb.
De sproeier hoort wat dieper te liggen. Ik weet niet precies hoeveel, maar dat staat wel in de vraagbaak. Die sproeierhoogte is dus goed.
Citaat:Wat was bij jou de reden om de sproeier en naald te vervangen?
Een CO van 11%, dat bijgesteld kon worden tot 9%. Echt veeeel te rijk, maar de auto reed nog prima. Na vervangen van sproeier en naald was het 0,15%. Toen trok de motor niet zo goed meer, haha. Gauw bijgesteld naar 2,5%. Als je tussen 1,5 en 3,5% zit, zou ik er niets aan doen.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL