12 February 2012, 20:48
De sproeierhoogte hoef je niet aan te passen. Die staat waarschijnlijk gewoon goed. Echter, als de doorgang iets beschadigd of afgesleten is, moet je 'm vervangen. Die sproeierbuis moet erin geperst worden met dat speciale gereedschap.
Ik zou eerst de auto eens aan een CO-meter hangen voor je de naaldhoogte anders af gaat stellen. Heb je de kleur van de bougies al eens bekeken? Hieraan kun je ook al wel "aflezen" of de motor te arm of te rijk loopt.
Mocht het CO niet goed zijn, kun je met het speciale gereedschap de hoogte afstellen. Ik mocht dit gereedschap lenen van mijn Volvo-dealer, kun je misschien proberen. Ander is dit een goede
http://volvoonderdelen.com/240260/Gereed...23-165984/
het is dat je aan de andere kant van het land woont, anders had je de mijne wel even mogen lenen. Misschien kun je Van Vliet in Leidschendam proberen? Doen wel vaker wat met oude Volvo's, daar werken nog liefhebbers.
Pas als het CO niet meer correct is af te stellen met bovenstaand gereedschap, moet je de sproeiernaald en sproeierbuis vervangen. Let wel op dat je ze dan allebei tegelijk moet vervangen!
Maar zoals gezegd, meet eerst de CO-waarde eens. Ik ben wel benieuwd.
Edit: het sleuteltje van de link is de tool waar je de sproeiernaald mee afstelt
Ik zou eerst de auto eens aan een CO-meter hangen voor je de naaldhoogte anders af gaat stellen. Heb je de kleur van de bougies al eens bekeken? Hieraan kun je ook al wel "aflezen" of de motor te arm of te rijk loopt.
Mocht het CO niet goed zijn, kun je met het speciale gereedschap de hoogte afstellen. Ik mocht dit gereedschap lenen van mijn Volvo-dealer, kun je misschien proberen. Ander is dit een goede
http://volvoonderdelen.com/240260/Gereed...23-165984/
het is dat je aan de andere kant van het land woont, anders had je de mijne wel even mogen lenen. Misschien kun je Van Vliet in Leidschendam proberen? Doen wel vaker wat met oude Volvo's, daar werken nog liefhebbers.
Pas als het CO niet meer correct is af te stellen met bovenstaand gereedschap, moet je de sproeiernaald en sproeierbuis vervangen. Let wel op dat je ze dan allebei tegelijk moet vervangen!
Maar zoals gezegd, meet eerst de CO-waarde eens. Ik ben wel benieuwd.
Edit: het sleuteltje van de link is de tool waar je de sproeiernaald mee afstelt
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL