12 February 2012, 19:07
Naar aanleiding van Marc1970's suggestie, dat een foutieve montage van de distributie misschien de oorzaak zou kunnen zijn van het afslaan bij hoge snelheden, heb ik de nokkenasmarkering 1 op 1 gezet en daarna gekeken naar de positie van de krukaspolie t.o.v. de 0 t/m 30-gradenreeks op de beschermkap.
De markering blijkt 1/2 tandje voor de 0 staan.. op -3 graden
Bij aanpassing komt de krukaspoelie dus 1/2 tand voor de 0 te staan: op 3 graden in de plus.
Is dit eigenlijk wel mogelijk?
Het lastige is dat de ontsteking afgesteld wordt t.o.v. de krukas terwijl die ontsteking direct te maken krijgt met de nokkenas die dus drie graden afwijkt..
De markering blijkt 1/2 tandje voor de 0 staan.. op -3 graden
Bij aanpassing komt de krukaspoelie dus 1/2 tand voor de 0 te staan: op 3 graden in de plus.
Is dit eigenlijk wel mogelijk?
Het lastige is dat de ontsteking afgesteld wordt t.o.v. de krukas terwijl die ontsteking direct te maken krijgt met de nokkenas die dus drie graden afwijkt..