9 February 2012, 22:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 February 2012, 22:14 door Marc1970.)
Je hebt de choke juist uit elkaar gehaald maar onjuist begrepen. De choke is een soort binnendoortje voor benzinedampen. Naar mate er grotere gaatjes voor de opening komen, wordt er meer extra benzine omhoog gezogen uit de vlotterkamer. Dat gaat allemaal door de venturi de motor in. Er is geen retour.
De CO schroef zit er voor vaders, zodat-ie zaterdagochtend wat aan z'n auto kan frunneken, verder doet-ie niks. Download eens Volvo handboek TP11740, daarin worden alle carburateurs behandeld.
Lastig probleem dit, vooral omdat je bij 100 km/u niet even uit kan stappen en aan wat dingetjes kan draaien.
Ik verdenk de distributieriem, als die er 1 of 2 tanden naast zit start-ie slecht en haalt geen topsnelheid.
De CO schroef zit er voor vaders, zodat-ie zaterdagochtend wat aan z'n auto kan frunneken, verder doet-ie niks. Download eens Volvo handboek TP11740, daarin worden alle carburateurs behandeld.
Lastig probleem dit, vooral omdat je bij 100 km/u niet even uit kan stappen en aan wat dingetjes kan draaien.
Ik verdenk de distributieriem, als die er 1 of 2 tanden naast zit start-ie slecht en haalt geen topsnelheid.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969