22 January 2013, 21:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 January 2013, 21:28 door BartJu.)
Even hardop meedenken, zonder veel hinder van echte kennis terzake:
Tijdje terug bij nat weer bleek mijn hoogspanningskabel tussen bobine en verdeler niet goed vast te zitten. Door vocht wilde hij niet meer echt lopen. Smoorde bij belasting (als in weg proberen te rijden).
Dat lag dus aan lekkende vonk.
Als alle lampjes aan blijven, lijkt t iets electrisch. ALsof de auto niet goed weet dat de motor al weer loopt. En dan slaat LPG af (beveiliging). De benzine pomp weet ik niet, maar kan me voorstellen dat die ook niet veel mag verzetten zonder signaal dat de motor loopt.
Bij mij heeft LPGinstallatie nog een doodlopend draadje rond de hoogspanningskabel, om de puls te 'voelen' ten teken dat die loopt. Zonder dat geen LPG (sluit idd af met tikje).
Verder, kun je m ergens warm en droog stallen om weesrinvloeden (even) uit te sluiten? (denk bevroren verdampers, vochtige ontsteking etc)...
Succes, en laat t even weten als de diagnose gesteld is!
Tijdje terug bij nat weer bleek mijn hoogspanningskabel tussen bobine en verdeler niet goed vast te zitten. Door vocht wilde hij niet meer echt lopen. Smoorde bij belasting (als in weg proberen te rijden).
Dat lag dus aan lekkende vonk.
Als alle lampjes aan blijven, lijkt t iets electrisch. ALsof de auto niet goed weet dat de motor al weer loopt. En dan slaat LPG af (beveiliging). De benzine pomp weet ik niet, maar kan me voorstellen dat die ook niet veel mag verzetten zonder signaal dat de motor loopt.
Bij mij heeft LPGinstallatie nog een doodlopend draadje rond de hoogspanningskabel, om de puls te 'voelen' ten teken dat die loopt. Zonder dat geen LPG (sluit idd af met tikje).
Verder, kun je m ergens warm en droog stallen om weesrinvloeden (even) uit te sluiten? (denk bevroren verdampers, vochtige ontsteking etc)...
Succes, en laat t even weten als de diagnose gesteld is!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005