22 January 2013, 21:48
BartJu schreef:Even hardop meedenken, zonder veel hinder van echte kennis terzake:
Tijdje terug bij nat weer bleek mijn hoogspanningskabel tussen bobine en verdeler niet goed vast te zitten. Door vocht wilde hij niet meer echt lopen. Smoorde bij belasting (als in weg proberen te rijden).
Dat lag dus aan lekkende vonk.
Als alle lampjes aan blijven, lijkt t iets electrisch. ALsof de auto niet goed weet dat de motor al weer loopt. En dan slaat LPG af (beveiliging). De benzine pomp weet ik niet, maar kan me voorstellen dat die ook niet veel mag verzetten zonder signaal dat de motor loopt.
Bij mij heeft LPGinstallatie nog een doodlopend draadje rond de hoogspanningskabel, om de puls te 'voelen' ten teken dat die loopt. Zonder dat geen LPG (sluit idd af met tikje).
Verder, kun je m ergens warm en droog stallen om weesrinvloeden (even) uit te sluiten? (denk bevroren verdampers, vochtige ontsteking etc)...
Succes, en laat t even weten als de diagnose gesteld is!
Gaan we zeker doen! zo'n draad heb ik ook nog!
En idd hij geeft dan net zo weinig sjoege!. maar dit alles al gecontroleerd en vernieuwd sinds de kop wissel
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998