26 June 2007, 19:20
geestschrijver schreef:(Ik heb zelfs al op internet naar V70's zitten kijken...)
Dan ben je wel heeel moedeloos

264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Hij doet het niet... [geen vonk]
|
26 June 2007, 19:20
geestschrijver schreef:(Ik heb zelfs al op internet naar V70's zitten kijken...) Dan ben je wel heeel moedeloos ![]()
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
26 June 2007, 20:59
Nog een geluk dat ik er geen geld voor heb...
27 June 2007, 17:08
Is de ontstekingsmodule een electronisch ogend dingetje ter grootte van een Bastogne koekje ergens bij de linker koplamp?
Zo ja dan heeft-ie een "heat sink" nodig voor koeling, en gebruikt daarvoor de carrosserie. Tussen ontstekingmodule en de heat sink (het binnenscherm) hoort een speciaal warmte geleidend vetje, "thermal grease". Zou ik eens navragen bij de garage. http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/El...onAmplifer
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
27 June 2007, 17:52
Het is inderdaad dat ding achter de koplamp. Ik zal het vragen, bedankt voor de tip.
5 July 2007, 23:34
Probleem al verholpen Geestschrijver ?
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
6 July 2007, 09:04
De Volvo staat al sinds zaterdag bij de garage, maar ik weet eigenlijk niet eens of ze er al mee zijn begonnen, ze zijn de laatste tijd een beetje onderbemand. We moeten ons nu - weer - behelpen met een Sietroewen zet-iks een punt acht ie avantaazje of zoiets. Maar ja, beter dan niets en zuiniger dan de Volvo...
De garagist heeft wel zo'n beetje gezworen dat hij niet zou stoppen voordat hij het probleem definitief heeft verholpen. Volgens mij baalt hij er bijna net zo hard van als ik. Hartelijk dank voor de belangstelling, als er nieuws is zijn jullie de eerste!
6 July 2007, 14:51
...en dat is dan toch weer sneller dan verwacht.
De tellers, meters en controlelampjes weigerden inmiddels ook weer dienst. De garagist heeft het dashboard uit elkaar gehaald, microscopisch gereinigd en weer in elkaar gezet. Het was nogal vervuild, zei hij. En nu doet alles het weer! Het blijft natuurlijk een gok, maar ik hoop dat het probleem nu is opgelost. Ik 'm straks halen. Om hem maandag weer terug te brengen voor nieuwe veren voor en achter en een beurtje. Ja, ik kan 'm ook daar laten staan, we hebben dit weekend niet echt een auto nodig, maar om nou nog een heel weekend tegen zo'n ZX aan te moeten kijken.... nee, liever niet.
6 July 2007, 15:56
Ik hoop dat het probleem nu echt over is Rob, ik moet het elektrisch systeem binnenkort toch echt ook aanpakken, maar heb er nog helemaal geen zin in. :-[
Ik zou er in het weekend toch even mee gaan rijden, bijvoorbeeld even koffie drinken in Amersfoord. ;D ;D Dan krijg je weer wat meer vertrouwen in je Italiaanse kei.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
6 July 2007, 16:33
Zo, hij staat weer voor de deur.
Tja, Amersfoort... er zit wel wat in, Gerard, wat je zegt. Het probleem is dat de bijholte-ontsteking die de meeting op Soesterberg dwarsboomde - hoewel de Volvo toen ook niet had gestart, maar dat wist ik toen nog niet - nog altijd nadrukkelijk aanwezig is, dus dat lijkt me geen goed idee. Maar goed, volgende week nieuwe veren, hopelijk nodigt het verbeterde rijgedrag dan nog dringender uit tot rijden...
6 July 2007, 19:50
geestschrijver schreef:Vraagje: is zo'n ontstekingsmodule gevoelig voor vocht?En ik maar denken dat je het over je auto had ;D Beterschap Rob.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|