Zo, even een update er doorheen rammen.
Paar weken geleden bij de action wat schoenenpoets meegenomen, zocht iets om goedkoop mijn bumpers zwarter te maken.
En zo zag het eruit na afloop
Moet zeggen dat niet alles er op blijft zitten maar uiteindelijk twee keer de bumper gedaan en toch aanzienlijk zwarter geworden, en dat voor 65 cent. Binnenkort ga ik de bumpers zwart spuiten met bumperspray, lijkt me toch wat mooier. Maar voordat ik dat ga doen ga ik eerst op zoek naar vier zwarte hoekstrips, dus mocht iemand ze hebben stuur maar een pb!
Daarna een dagje vrij en de auto gewassen na een lange tijd, ook gezocht waarom mijn tellerbak niet wordt verlicht bij stadslicht en dimlicht. Ik heb in totaal vijf aansluitingen en heb het gevoel dat iets verkeerd zit aangesloten. Mijn knipperlicht wordt namelijk voortdurend verlicht.
![[Afbeelding: 2014-05-03121132_zps294c0052.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2014-05-03121132_zps294c0052.jpg)
Iemand toevallig die weet wat waar aangesloten moet worden?
Dan op naar het serieuze werk, in de meivakantie de velgjes verder geschuurd en opgeknapt en tevens banden besteld.
Toen via een vriend terecht gekomen bij garage MaKe in Eindhoven die mijn bandjes erop heeft gelegd. Vervolgens gemonteerd en wat was ik blij dat ze er eindelijk onder zaten!
Staat al een stuk beter vind ik persoonlijk! Bandjes zijn trouwens maat 195/50/15, echt een heel groot verschil met de 195/65/15 die eronder zaten maar ben er wel tevreden over. Hij stuurt stukken scherper en de body roll is massaal afgenomen. Ook het verbruik is van 1 op 8 naar 1 op 10 gegaan.
Vervolgens reed ik vrolijk naar huis totdat mijn stuur begon te trillen en de rook van de schijfrem rechtsvoor kwam. Ik stond midden op een kruispunt dus kon niet echt stoppen. Moest nog twee keer links afslaan voordat ik in mijn straat was. En zodra ik mijn straat in wilde draaien trapte ik door de rem heen, dat was nogal schrikken. Snel nog aan de kant kunnen zetten met de handrem en daar stond ik dan.
![[Afbeelding: 2014-05-06190530_zps6c34fdfb.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2014-05-06190530_zps6c34fdfb.jpg)
Verbaasd vroeg ik me af of de velg wel pastte of fout gemonteerd was. Voor de zekerheid de andere velg gemonteerd en met een slakkengang naar huis gereden.
De volgende dag na school samen met een vriend bekeken wat er fout was. De schijf was kromgetrokken door de hitte en de rubbers van de zuiger waren weggesmolten. Na alles weer gemonteerd en gesmeerd te hebben door gereden naar de brezan en daar nieuwe schijven en remblokken gehaald. Revisiesetje zou een dag later geleverd worden.
Schade aan de rubbers:
De veroorzaker:
![[Afbeelding: 2014-05-07181227_zps4263d03a.jpg]](http://i1288.photobucket.com/albums/b481/Schipper240/2014-05-07181227_zps4263d03a.jpg)
Door de roest kon het remblokje niet meer terug naar zijn originele plaats schuiven. Vervolgens alles vlak gevijld alles schoof weer soepel.
En bij de garage weer alles gemonteerd. We kunnen weer veilig op weg!
Nu de auto minder hoog ligt door de banden schuurt de auto geregeld over drempels. Weet iemand met een simons uitlaatsetje of bij jullie de uitlaat ook zo laag hangt? Zit een tussenruimte van 10 cm tussen de baksteunen maar hij is op geen mogelijkheid omhoog te krijgen, wordt waarschijnlijk lassen.
En nee, ik was nog niet uitgepraat want het is turbotijd!
Deze watergekoelde turbo kwam van het oude blok af en leek me een goeie upgrade aangezien de andere turbo die bij de motorswap zat niet het vermogen gaf wat ik voorheen had.
Weer of geen weer, hij moest erin!
Maar eerst eruit natuurlijk, met twee man aan het blok moeten trekken om ruimte te maken om het spruitstuk eruit te trekken.
Wat een simpel klusje leek werd nog hoofdpijn, hoe zat het ook alweer met de waterkoelleidingen. Als een stel amateurs heeft er zelfs een koelleiding aangesloten gezeten op de wastegate. Gelukkig doet die het nog haha. Uiteindelijk werd het laat en zelfs een T-stuk van een radiator bij een bouwmarkt gehaald om te zorgen dat hij juist werd aangesloten.
Uiteindelijk was het starten en lopen zonder problemen. En wat een verschil! Hij accelereert alsof er pepers in zijn kont zitten. Ik zal binnenkort eens een filmpje maken of iets dergelijks.
Zo dat was het weer, volgende keer MEER.