Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carburateur type?
ok, dan zou ik hem dus op benzine moeten zetten, het kraantje de andere kant op draaien en starten-rijden maar!? Dat zou een meevaller zijn!
Kan het pas laat proberen vanavond.
Let you know!
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
En?
Als de carburateur heel lang niet heeft gewerkt is hij inderdaad kurkdroog en zullen vlotterkamer etc eerst gevuld moeten zijn voordat de benzine verder naar de motor gaat.
De vlotter moet nog kunnen werken dwz draaipunt moet niet vastzitten zodat hij inderdaad kan afsluiten. Dat afsluiten gaat bij een hif 6 met een vlotternaald ik den k dat bij een hs6 het ongeveer ook zo werkt.

De vlotter vastdrukten op de benzine als het hoog genoeg is sluit hij de aanvoer af.dit door tegen de naald aan te drukken die een rubber tipje heeft. Je kunt je voorstellen dat dit in de loop der jaren niet helemaal meer fris is. In dat geval loopt de benzine de carburateur uit en wordt de toevoer niet gestopt door de vlotternaald.
Mocht dit allemaal werken moet de benzine door de sproeier omhoog om daar met lucht de motor ingezogen te worden. Hoeveel hangt af van het getrokken vacuüm. Door het vacuüm wordt de zuiger die in de dome past omhoog gezogen.
Aan deze zuiger zit een naald die een sproeier afsluit hij helemaal beneden is. Zodra hij omhoog gaat kan benzine uitde sproeier omhoog. Dit omdat de naald er dan uit is. Om de beweging van hoog naar laag mooi te laten verlopen en te dempen moet er olie in de bovenkant gedaan worden.
Er is speciale olie voor maar gewone motorolie gaat prima.
Belangrijk om te checken dus
Vlotterwerking
Sproeier open?
Zit de naald goed in de zuiger vast?
Gaat de zuiger mooi op en neer?
Natuurlijk moet er wel eerst benzine naar de carburateur kunnen komen!
Een tip probeer niet aande mengsel schroeven te draaien. Mijn ervaring is dat het eigenlijk alleen maar erger wordt. Eerst de andere zaken checken dan evt het mengsel afstellen. Soms zit er ook een rubber dopje op deze schroeven zodat je er sowieso minder goed bijkan.

Succes!

Antwoord
So! Het is dus een meevaller!
Heb al vaker aan dat kraantje gedraaid maar niet in combinatie met de schakelaar.
Hij rijd prima op benzine! Alleen blijft hij hard stationair draaien _ 2000 toeren.
Hij heeft natuurlijk ook al een bijna een jaar niet op benzine gelopen ;D
Bedankt iedereen!

Is het nu zo dat ik dit altijd handmatig moet overzetten?
Zoals ik al eerder schreef blijft hij dan best hard stationair draaien.
Antwoord
volvo fan schreef:So! Het is dus een meevaller!
Heb al vaker aan dat kraantje gedraaid maar niet in combinatie met de schakelaar.
Hij rijd prima op benzine! Alleen blijft hij hard stationair draaien _ 2000 toeren.
Hij heeft natuurlijk ook al een bijna een jaar niet op benzine gelopen ;D
Bedankt iedereen!

Is het nu zo dat ik dit altijd handmatig moet overzetten?
Zoals ik al eerder schreef blijft hij dan best hard stationair draaien.
Als hij heel hard stationair draait is er ergens valse lucht denk ik. Ook kan het zijn dat de zuiger te snel en te hoog wordt getrokken. Check evenof er wat olie bovenin zit dat zal allicht iets schelen. Kijk of de choke kabel vrij is en of de gaskabel niet ergens vastloopt. Kwestie van kijken of die zaken netjes terugkomen. Vervolgens kun je stationair gewoon terugschroeven.

Antwoord
Als het goed is, sluit de klep elektrisch 100%. Ik vermoed van niet (vandaar dat-ie met het kraantje is gesloten), vervangen lijkt me het makkelijkst.

De onderlinge stationair afstelling is een beetje in de war. LPG en benzine stat. kan je wat dichter bij elkaar krijgen door de gasklep/stat. stelschroef wat dichter te draaien en de stat. stelschroef op de verdamper open.
Blijven proberen, tot het klopt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Inderdaad proberen tot het goed is. Wat voor mij altijd het makkelijkste was is hem op benzine stationair goed stellen vervolgens het gas afstellen.

Antwoord
hm.... Een meevaller van korte duur! Sad
Vandaag geprobeerd een rondje op benzine te laten rijden. Helaas na een aantal km stopt ie er gewoon mee.
Weer op gas gezet en toeren maar. Ik dacht miss door koude motor? Na warm rijden nog een x geprobeerd maar helaas.50 mtr
Raar dat hij gister gewoon goed reed?
Toch maar het een en ander demonteren denk ik :-\
Antwoord
Ik gok op een vervuilde vlotterkamer en/of vlotternaald. Daar ergens zit ook nog een laatste zeefje in meestal.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Ik gok op een vervuilde vlotterkamer en/of vlotternaald. Daar ergens zit ook nog een laatste zeefje in meestal.
Dat zou mooi zijn. Als het dat is!
We gaan een dagje plannen!
Antwoord
Tip van Jambon die voor mijn carburateur goed werkte........carburateur met diesel schoonmaken en een paar nachtjes in de diesel laten weken.......wordt weer brandschoon.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 590 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 3.801 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  Carburateur overzetten VervelendeGozer 3 1.959 1 September 2022, 19:26
Laatste bericht: Marc1970
  Carburateur Naald en sproeierbuis Rob 5 3.591 23 April 2022, 17:33
Laatste bericht: Marc1970