Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carburateur type?
#1
Mijn 245 B21 uit '75 loopt niet op benzine... Sad
Ik wil nu als leek zijnde gaan uitzoeken hoe dit komt.
Ik heb zo'n vermoeden dat ik jullie hulp hard nodig heb ;D

Als ik bij motor uit overschakel van gas naar benzine en dan start blijft hij met moeite wel lopen maar rijden lukt niet.
Ik denk dat hij te weinig benzine krijgt.
Ik heb er inmiddels een nieuwe benzinepomp opgezet maar dit geeft geen verschil.
Ik wilde er een nieuwe benzinedrukregelaar op zetten. maar kreeg te horen dat ik geen injectie heb, dus ook geen drukregelaar ;D
Brandstofrelais zal het niet zijn lijkt me? Kan toch niet een beetje kapot zijn?

De eerst volgende stap lijkt mij de carburateur demonteren en kijken hoe het met de naald en vlotter gesteld is?
Ik moet dan wel weten welk merk/type ik heb. Kan ik die ergens vinden?
Kan iemand dit aflezen van de volgende foto?
SU....?
[Afbeelding: 25022011093x.jpg]
Ik hoor het graag




































245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
#2
Kijk hier eens. Het groene boekje TP11740

http://www.scribd.com/doc/24702977/TP117...el-Systems


Volvo 244 '77 B230A<br />Ford Transit MK2 '85 2.5d Camper<br />Triumph trophy 900 '98
Antwoord
#3
Een SU HIF6. Groene boekje vanaf blz. 23!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#4
Ik ben ook benieuwd naar de oplossing.
3 weken geleden samen met Raymond hetzelfde gehad met mijn 244 uit 74, en geprobeerd dit probleem op te lossen.
Carburateur los gehad, brandstofpomp jaar geleden vervangen..... auto kreeg nog steeds geen benzine.
Onze conclusie was toen dat de brandstof pomp in de tank kapot was......
Verder niet gekomen omdat we er niet bij konden......de LPG tank ligt erop Wink
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#5
Goed nieuws voor allebei, er is geen pomp in de tank en er is geen brandstofrelais.

Ik denk dat die SU een beetje vies is van binnen. Die koepel bevat een aluminium luchtschuif, die precies in de koepel past. Waardoor hij (mbv een beetje olie) luchtdicht is en toch vrij op en neer beweegt. De koepel kan je er gewoon afhalen.

De Stromberg heeft dat opgelost met het rubber membraan. Was eigenlijk een truc om het patent van SU te omzeilen. Deze SU is de echte, the real McCoy. Nou ja, eigenlijk de SU HS6, die met apart vlotterkamertje.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Marc1970 schreef:Goed nieuws voor allebei, er is geen pomp in de tank en er is geen brandstofrelais.

Ik denk dat die SU een beetje vies is van binnen. Die koepel bevat een aluminium luchtschuif, die precies in de koepel past. Waardoor hij (mbv een beetje olie) luchtdicht is en toch vrij op en neer beweegt. De koepel kan je er gewoon afhalen.

De Stromberg heeft opgelost met het rubber membraan. Is eigenlijk een truc om het patent van SU te omzeilen. Deze SU is de echte, the real McCoy. Nou ja, eigenlijk de SU HS6, met apart vlotterkamertje.

Wat bedoel je precies met "de koepel"? Ik heb de carburateur helemaal uit elkaar gehad en schoongemaakt.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#7
Met die koepel bedoel je dat ding wat boven op de carb. zit denk ik?
Daar zit zo'n schroefdopje op waar je af en toe wat ATF olie in moet druppelen....

Zo moeten we toch weer iets verder komen lijkt mij...
Ik kreeg idd te horen dat er geen in-tank pomp aanwezig isbij mij.
Ook geen die buiten de tank zit?

Doe ik er verstandig aan om meteen een revisie setje te kopen en nieuwe pakkingen?

Ik ga snel een dagje plannen!
Bedankt alvast en zal jullie op de hoogte houden
Nog meer ideeen? Ben altijd bang dat me hetzelfde overkomt als volvosvenska :Smile
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
#8
'Dome' heet-ie in het Engels, laten we hem dan koepel noemen.

Hele verhandeling over de SU HS6:
http://www.sw-em.com/SU%20Carb%20Service.htm

'Dome assembly' is no. 11, die zit met 3 schroeven vast. Haal hem eraf, dan zie je de naald, en de sproeier. Als 1 van beide eivormig is, kan je die gelijk erbij bestellen.

Wat de tank betreft, helemaal achterin TP11740 is er een stukje aan gewijd. Je zou eens kunnen proberen of je er zelf benzine uit kan zuigen.
Ik heb het idee dat de pomp op het blok net niet genoeg zuigt bij startmotortoerental (ca. 500 rpm), dus dat-ie er erg lang over doet een kurkdroge vlotterkamer te vullen mbv de startmotor. Ik giet er wel eens wat benzine van bovenaf in, op 1000 rpm is de vlotterkamer zo vol.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
Toen ik onlangs de benzinepomp vervangen had kwam er toch aardig wat benzine uit!?
Er gaat ook een slangetje van de pomp naar een gas-unit ook onder de motorkap. Kan daar niet iets mis mee zijn? Daar zit ook een kraantje. Toen ik die de andere kant op draaide bleef de motor hard stationair draaien. ook tijdens het rijden?
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
#10
Ja dan is het ws. wat eenvoudiger. Tussen pomp en vlotterkamer is een elektrische afsluitklep gezet die normaliter door de LPG schakelaar bediend wordt, sommige hebben ook een klein kraantje eraan om de benzinetoevoer handmatig af te sluiten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 569 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 3.765 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  Carburateur overzetten VervelendeGozer 3 1.941 1 September 2022, 19:26
Laatste bericht: Marc1970
  Carburateur Naald en sproeierbuis Rob 5 3.558 23 April 2022, 17:33
Laatste bericht: Marc1970
  dubbele carburateur pieter2 7 3.814 17 December 2020, 19:32
Laatste bericht: pieter2
  Ombouw naar carburateur Ruud245 22 11.683 25 July 2020, 18:30
Laatste bericht: Ruud245
  Temperatuur en type thermostaat Maarten245DL 5 4.854 7 February 2019, 20:23
Laatste bericht: Grey240Polar
  175cd carburateur overstroomt Nivek 7 7.245 24 January 2017, 20:42
Laatste bericht: Nivek
  Pierburg carburateur Yellow240 4 6.219 13 January 2017, 15:00
Laatste bericht: Yellow240
  Kleppen tikke 240 b230f laatste type KennOne 8 8.135 5 September 2016, 14:48
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)