Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Mar 2012
15 March 2012, 22:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 March 2012, 00:02 door Ja-Cobus.)
Hallo,
Wie weet er raad?
Mijn 164 een tijdje niet gebruikt, probeerde hem laatst te starten maar wilde niet aanpakken...
Dacht aan de ontsteking, die wilde ik toch al vervangen, heb daarom een 123 geplaatst met een nieuwe bobine maar nog niet starten...
Heb wel vonk,
Ruik wel benzine,
Ruik wel gas,
Staat op tijd,
?????
HELP........
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
15 March 2012, 23:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 March 2012, 23:42 door edwin.)
Oliedop losnemen ,en kijken of tijdens het starten de kleptuimelaars bewegen.
Zoniet ,dan is het distributietandwiel aan gort...
edit:
Zie net dat je wel vonk had ,dus zal de nokkenas wel draaien...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het plaatsen van een andere ontsteking is vragen om extra problemen lijkt me. Maar dat kan komen omdat ik alles wat niet des Volvos is van harte wantrouw.
Kijk of de rotor naar 1 wijst als 1 in TDC van de compressieslag is. Zeker op benzine zal een motor altijd starten als de ontteking maar half goed is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Mar 2012
Voordat ik hem weg zette Heeft ie altijd goed gelopen op lpg en benzine.
Kleptuimelaars bewegen wel gewoon.
Ontsteking staat op 10 graden voor TDC...