Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Meest betrouwbare motorblok Volvo 240?
#11
Even lekker tegen scheentjes schoppen Smile Het beste blok is natuurlijk zonder twijfel de D24, al dan niet met turbo en.of intercooler uitgevoerd. Als je er mee om weet te gaan, perfecte blokken. Kun je er niet mee overweg of heb je veel haast moet je er vanaf blijven.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#12
Dan kan je beter een B2** nemen die kunnen het wel hebben :lol: Maar met juist onderhoud zijn letterlijk alle blokken in de 2/7 serie ontzettend degelijk. Met name toch wel de echte Volvo blokken.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#13
Het beste Volvo blok is natuuuuurlijk de B18 maar die wil je niet in je 240 dus blijft er maar ÃÃn over en dat is de.........B230FK
Groeten van Frans
Antwoord
#14
Dirk342 schreef:Even lekker tegen scheentjes schoppen Smile Het beste blok is natuurlijk zonder twijfel de D24, al dan niet met turbo en.of intercooler uitgevoerd. Als je er mee om weet te gaan, perfecte blokken. Kun je er niet mee overweg of heb je veel haast moet je er vanaf blijven.

Dat is nu juist het voordeel van de B19/21/23 A...ook als je er niet mee weet om te gaan blijven ze vaak lopen ;-)!
Antwoord
#15
Wellicht een domme opmerking, maar ik heb me ooit laten vertellen dat een B200* minder snel kans heeft op kantelende zuigers dan een B230*.
Is dit een broodje aap?
Antwoord
#16
. De late b2xx met zuigerkoeling zijn er minder gevoelig voor. Maar of dat er verschil is tussen b230 en b200 weet ik niet. Het is wel zo dat een blok met een kantelzuiger nog wel ff mee kan zonder veel problemen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#17
v700r schreef:Het beste Volvo blok is natuuuuurlijk de B18 maar die wil je niet in je 240 dus blijft er maar ÃÃn over en dat is de.........B230FK

Ik vindt de B18/20 voor zijn tijd een degelijk blok,maar is in gehaald door de B2** blokken.
Zwakke punten waren altijd de distributietandwielen en de nokkenas die opgevroten werd.

en de verf ging eerdere bladderen...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 244 uit 1977 met alleen LPG skidje 16 10.558 5 January 2025, 19:54
Laatste bericht: BartJu
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 505 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.122 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 816 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.630 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  Spacer nokkenas Volvo B200-B230. polestar-volvo 1 804 17 August 2023, 10:02
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.281 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 11 8.517 7 February 2023, 09:19
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.633 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 6.098 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)