Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Even lekker tegen scheentjes schoppen

Het beste blok is natuurlijk zonder twijfel de D24, al dan niet met turbo en.of intercooler uitgevoerd. Als je er mee om weet te gaan, perfecte blokken. Kun je er niet mee overweg of heb je veel haast moet je er vanaf blijven.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Dan kan je beter een B2** nemen die kunnen het wel hebben :lol: Maar met juist onderhoud zijn letterlijk alle blokken in de 2/7 serie ontzettend degelijk. Met name toch wel de echte Volvo blokken.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Het beste Volvo blok is natuuuuurlijk de B18 maar die wil je niet in je 240 dus blijft er maar ÃÃn over en dat is de.........B230FK
Groeten van Frans
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Dirk342 schreef:Even lekker tegen scheentjes schoppen
Het beste blok is natuurlijk zonder twijfel de D24, al dan niet met turbo en.of intercooler uitgevoerd. Als je er mee om weet te gaan, perfecte blokken. Kun je er niet mee overweg of heb je veel haast moet je er vanaf blijven.
Dat is nu juist het voordeel van de B19/21/23 A...ook als je er niet mee weet om te gaan blijven ze vaak lopen ;-)!
Berichten: 487
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2007
Wellicht een domme opmerking, maar ik heb me ooit laten vertellen dat een B200* minder snel kans heeft op kantelende zuigers dan een B230*.
Is dit een broodje aap?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
. De late b2xx met zuigerkoeling zijn er minder gevoelig voor. Maar of dat er verschil is tussen b230 en b200 weet ik niet. Het is wel zo dat een blok met een kantelzuiger nog wel ff mee kan zonder veel problemen.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
v700r schreef:Het beste Volvo blok is natuuuuurlijk de B18 maar die wil je niet in je 240 dus blijft er maar ÃÃn over en dat is de.........B230FK
Ik vindt de B18/20 voor zijn tijd een degelijk blok,maar is in gehaald door de B2** blokken.
Zwakke punten waren altijd de distributietandwielen en de nokkenas die opgevroten werd.
en de verf ging eerdere bladderen...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.