Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
k-jetronic ombouwen naar carburateur en dan op LPG
#1
Hallo Volvolvo leden,

Ben nieuw op dit Forum, en zal mij voorstellen, ben 43 jaar en liefhebbber van klassiekers in het algemeen. Kom uit Drachten.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie Volvo 245, die ik op LPG wil laten rijden. Ik heb een mooie 245 met K-jetronic gezien maar ben wat bang voor dit sysyteem om op LPG te rijden. De auto moet betrouwbaar zijn, en nu hoor en lees ik steeds verhalen over backfire problemen. Heb de verhalen gelezen over ekstra afblaassystemen zodat de druk wegkan zodat het K-jectronic heel blijft, maar je blijft het risico lopen op beschadiging van het k-jectronic systeem.

Of een andere 245 zoeken die al carburatuer heeft, maar deze die ik op het oog heb met k-jectronic is goed en mooi.
Dus mijn vraag is kan ik het K-jetronic systeem eraf halen, er een carbuateur op zetten en hierop lpg zetten.
Er zal wel een ander inlaatspruitstuk op moeten, zal dit passen op deze kop, en wat moet er meer aangepast worden?? Wat zal dit ombouwen ongeveer gaan kosten?

Zijn al leden die dit ook hebben gedaan?
Ik hoor graag van jullie tips e.d.

R.Bos

Volvo 240 GL aut. 1983 en kever 2.4 typ4 (porsche) en Mercedes 250 TD
Antwoord
#2
TIP: Als je het toch goed wil doen, kijk dan eens voor kdfi (zoekfunctie gebruiken!)

En volgens mij kan een k-jet auto prima op LPG. MITS alles in topconditie wordt gebracht en afgesteld. Dat is namelijk het probleem vaak. En men ziet er tegenop het systeem te doorgronden. Dat had ik ook.

Mijn k-jet is eruit. Daarvoor heb ik Megasquirt (soort voorloper van kdfi)ingebouwd. Niet heel lastig moet ik zeggen. En leuk om te doen/leren. Met dit systeem kun je EN benzine injectie EN lpg injectie aansturen. Wat ook resulteerd in betere betrouwbaarheid maar ook een zuiniger voertuig met meer vermogen!!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#3
ja ik zou ook voor een volledig digitaal systeem gaan, echte precieze injectie. Kdfi is een goede keuze lijkt mij (zelf geen ervaring mee). prijs is goed, geen gedoe meer met zelf opbouwen van het printje (alhoewel dat ook geen onmogelijke taak is).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
HÃÂ, welkom hier!
Hoe meer Friezen, hoe meer vreugd.
Hier ook Drachten (Boornbergum dan, maar dat ligt er tegen aan)

Succes met de zoektocht!
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#5
Wat is de prijs voor dit kdfi systeem?

Hoor het graag.
Volvo 240 GL aut. 1983 en kever 2.4 typ4 (porsche) en Mercedes 250 TD
Antwoord
#6

Topic: KdFi stand-alone EMS 249 euro !
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 576 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.122 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 1.031 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 1.347 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 3.788 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  Carburateur overzetten VervelendeGozer 3 1.954 1 September 2022, 19:26
Laatste bericht: Marc1970
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.592 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  Carburateur Naald en sproeierbuis Rob 5 3.580 23 April 2022, 17:33
Laatste bericht: Marc1970
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.113 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 22.785 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)