17 January 2017, 02:31
Betreft hier een 242 B21A, op gas.
Laad ik de batterij op aan de lader, dan rijdt 'm aanvankelijk zoals het hoort.
Na enkele honderden kilometers begint de auto op 3 cilinders te draaien bij het starten, met al rijdend soms eens een backfire.
Eens warm blijkt meestal het probleem weer verdwenen, maar dit verslechtert steeds weer.
Uiteindelijk niet meer willen starten op gas, ook niet op benzine, maar wel op de stand die normaal gezien dient om de carb te laten leeglopen.
Dan kon ik terug rijden, maar draait de motor veel te rijk. (Ik zou bijna durven denken dat de motor op gas en benzine tegelijk rijdt.)
Dit ging eventjes om me uit de nood te helpen, tot ik uiteindelijk met een volledig platte batterij langs de kant van de weg stond...
Aternator heb ik uitgemeten, geeft netjes 14,4V bij wat gas geven.
Ik heb er een nieuwe batterij ingezet, probleem lijkt helaas niet verholpen.
Iemand enig idee in welke richting ik moet gaan zoeken?
Ontsteking is een klein jaar terug geheel vernieuwd geweest, op de bobine na. (Dus nieuwe bougiekabels, nieuwe bougies, rotor, verdelerkap, condensator)
Laad ik de batterij op aan de lader, dan rijdt 'm aanvankelijk zoals het hoort.
Na enkele honderden kilometers begint de auto op 3 cilinders te draaien bij het starten, met al rijdend soms eens een backfire.
Eens warm blijkt meestal het probleem weer verdwenen, maar dit verslechtert steeds weer.
Uiteindelijk niet meer willen starten op gas, ook niet op benzine, maar wel op de stand die normaal gezien dient om de carb te laten leeglopen.
Dan kon ik terug rijden, maar draait de motor veel te rijk. (Ik zou bijna durven denken dat de motor op gas en benzine tegelijk rijdt.)
Dit ging eventjes om me uit de nood te helpen, tot ik uiteindelijk met een volledig platte batterij langs de kant van de weg stond...
Aternator heb ik uitgemeten, geeft netjes 14,4V bij wat gas geven.
Ik heb er een nieuwe batterij ingezet, probleem lijkt helaas niet verholpen.
Iemand enig idee in welke richting ik moet gaan zoeken?
Ontsteking is een klein jaar terug geheel vernieuwd geweest, op de bobine na. (Dus nieuwe bougiekabels, nieuwe bougies, rotor, verdelerkap, condensator)