28 December 2015, 21:19
hallo,
ik heb een volvo 244 2.1 van 1977 op lpg.
nou heb ik al vanaf dat ik de auto heb een probleem waar ik niet meer uit kom namelijk,
de auto schokt en stottert als ik bij lage toeren op wil trekken (1500 tpm) tenzij ik hem eerst een paar keer over de 3000/4000
toeren doe dan pakt hij even (ongeveer 10 seconden) goed op daarna is het weer met het nodige stotteren en hikken tot soms zelfs afslaan. als ik heel rustig gas geef dan pakt hij wel op.
heb het volgende vervangen of geprobeerd,
bougies
verdeelkap en rotor
bobine
3 verdampers geprobeerd
andere carburateur
elektronische ontsteking op contactpunten gemonteerd
relais van lpg systeem (inspuit timer)
klepspeling gemeten deze was ok
heb vanavond de spanning gemeten van de dynamo deze was te hoog (16,8v) kan dit misschien het probleem zijn?
mvg nick
ik heb een volvo 244 2.1 van 1977 op lpg.
nou heb ik al vanaf dat ik de auto heb een probleem waar ik niet meer uit kom namelijk,
de auto schokt en stottert als ik bij lage toeren op wil trekken (1500 tpm) tenzij ik hem eerst een paar keer over de 3000/4000
toeren doe dan pakt hij even (ongeveer 10 seconden) goed op daarna is het weer met het nodige stotteren en hikken tot soms zelfs afslaan. als ik heel rustig gas geef dan pakt hij wel op.
heb het volgende vervangen of geprobeerd,
bougies
verdeelkap en rotor
bobine
3 verdampers geprobeerd
andere carburateur
elektronische ontsteking op contactpunten gemonteerd
relais van lpg systeem (inspuit timer)
klepspeling gemeten deze was ok
heb vanavond de spanning gemeten van de dynamo deze was te hoog (16,8v) kan dit misschien het probleem zijn?
mvg nick