Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wijnrode station
#1
Hoog tijd dat ik me even voorstel! Ik lees al een tijd mee, want sinds mei dit jaar ben ik de gelukkige eigenaar van een donkerrode station. We gebruiken hem als ‘dagelijkse’ gezinsauto.
In Nederland gekocht maar hij is afkomstig uit Zweden. Waarschijnlijk van oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan, want hij is -op een paar ‘parkeerdeukjes’ na- in zeer goede staat!
Dat was wel wat prijzig in de aanschaf maar we zijn van plan om hier nog 20 jaar in te gaan rijden dus dan is een goede start wel belangrijk. Direct vanaf het begin heel goed voor zorgen dus! Zo’n voornemen drukt wel zwaar op je schouders, bang om ‘m te beschadigen… En (dus?) ging dat direct deze zomervakantie al fout: we hadden een kleine aanrijding. Gelukkig viel de schade mee: met name het voorscherm was beschadigd.
Dat ben ik nu aan het herstellen. Drk kon mij aan een goed scherm helpen. Ook voor velgen voor de winterbanden en chromen ringen, wieldoppen en sierlijstjes kon ik bij hem terecht dus dat was een nuttig ritje.
Volgende week gaat ‘ie voor een uitgebreide Dinitrol-behandeling naar Sjaak van Aalst en dan is ‘ie zo goed als klaar voor z’n eerste Nederlandse winter…
Ik hoop er nog lang plezier van Ãn mee te hebben. Ook op dit forum dus!

[Afbeelding: 240-my1987.jpg]
Antwoord
#2
Welkom! Ik zie veel overeenkomsten. De kleur, er nog 10tallen jaren in willen rijden, duur in aanschaf, en de dinitrol van Sjaak in Alphen.
Daarover heb ik hier bericht. Werd al met al een duur grapje omdat eerst alle roest er uit gesneden moest worden en na het lassen deels
opnieuw gespoten. Toch zeer tevreden over de dinitrol hoor!
Antwoord
#3
Hierbij een recent plaatje, mÃt de velgen en chromen wieldeksels en ringen die ik heb overgenomen van Drk.
Ik was op zoek naar een 2e set zilvergrijze velgen, maar zwart staat eigenlijk ook heel mooi, dus ik laat t zo: nu dus zwarte velgen in de winter, zilvergrijze in de zomer.

[Afbeelding: DSCF1082.jpg]

[Afbeelding: DSCF1083.jpg]
Antwoord
#4
Is dat werkelijk een M45 in je mooie 245?
Ik dacht dat volvo een paar jaar eerder al gestopt was met de M45. Wellicht dat het toch een 5-bak is cq M47?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#5
Staat inderdaad netjes zo. Mooie auto!
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
#6
@skidje en roger2401990; thanks!

@skidje: hij heeft echt maar 4 versnellingen... Helaas.
M47 staat wel op mijn 'long-list': t heeft geen haast, maar zou het nog wel eens willen.
Antwoord
#7
JES240 schreef:Sjaak van Aalst



Ze hebben toch ook alles hè in Alphen aan den Rijn.
Groeten van Frans
Antwoord
#8
Ziet er heel mooi uit hoor.Gefeliciteerd! Wel een heel voornemen om er 20 jaar mee te doen.
Niet dat de auto het niet aan zal kunnen hoor maar persoonlijk wil ik dan wel weer eens iets anders, uiteraard wel Volvo.
Ben benieuwd naar de antiroest behandeling en de kosten daar van.
Overweeg het zelfde.
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#9
Pluk schreef:Ben benieuwd naar de antiroest behandeling en de kosten daar van.
...zelf doen...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Tsja. Zelf doen zou wel het leukst en zeker het goedkoopst zijn... Maar in mijn geval niet zo goed!
En daarnaast heb ik geen mooie klusruimte (=op straat), dus heb ik er voor gekozen de #antiroestbehandeling te láten doen. Daarbij vertrouw ik ook op de professionaliteit van de behandelaar: hij weet precies waar hij allemaal ÃÃn van de 3 Dinitrolproducten kan aanbrengen/inspuiten etc. en kent de (zwakke plekken van) de 240 bijzonder goed. Duurt al met al 5 dagen want eerst wordt de auto grondig gereinigd en gedroogd. En het kost veel geld: 960,- voor een 245. Afhankelijk van de staat van de auto kunnen er kosten bijkomen, bv voor verwijderen van oude tectyl. Duur, maar om hier zo veel in te investeren past wel in mijn '20-jaren-plan': een auto in goede staat aanschaffen en die goed conserveren.

@Pluk: Heel persoonlijke afweging dus, maar wie weet heb je wat aan mijn ervaring. Service en vakmanschap van vdAalst kan ik in geval van harte aanbevelen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  tijs, 940 2.0 turbo lpi station (1997) tijsd 8 6.892 24 June 2016, 12:30
Laatste bericht: tijsd
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 13.081 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)