Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
4 November 2013, 19:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 November 2013, 19:55 door Laurens Zondag.)
aangezien ik in de verre toekomst van de k-jet af wil en om wil gaan naar MS vroeg ik me af wat hier allemaal bij komt kijken qua benzine injectie. nu begreep ik dat op de b23e de injectoren redelijk in het blok zitten. nu is mijn vraag zijn deze nu mechanisch of elektrische bedient ?
verder heb ik op diverse fora gezien dat het verstandig is om vn een late 240/740/940 een spruitstuk te nemen waar de lpg injectoren al in getapt zijn. is dit verstandig ?
verder is de bedoeling dat de oranje wel een bifuel blijft.
heeft iemand nog goede tips om mee te beginnen met inlezen op een zelf programmeerbare ecu ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Google op megasquirt manual.
De k-het injectoren zijn mechanisch en dus niet bruikbaar. Neem een laat model 240 spruitstuk welke al elektronisch management heeft en je hebt de gaten voor de juiste injectoren. Moet je die in de cil kop wel afpluggen.
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Vlgs mij kun je net zo goed een late cilinderkop van een B230F nemen en daarbij ook de ecu en ezk. Daarbij ook de kabelboom van de motor en je bent bijna klaar.
Via google kun je veel vinden over programmeerbaarheid van de ecu/ezk. In jou geval met een motor Zonder turbo lijkt me dit een prima oplossing.
Je moet wellicht injectoren nog tappen in het spruitstuk maar dat zal weinig moeite kosten.
Tis maar een idee?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
oke zal even de begin post even aanpassen aagegezien het de bedoeling is dat het wel een bifuel is/blijft. ik wil de kabelboom eingelijk zelf maken dus alleen het spruitstuk zou al intresant zijn :O de sensoren wil ik er zelf tussen maken.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
bestaat er ook een mogelijkheid dat de mechanies bediende injectors verwisseld worden met elektronische injectors
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Je wil megasquirt(achtigen) gebruiken voor de benzine inspuiting, maar op LPG met een traditionele verdamper+mengstuk blijven rijden?
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
eigenlijk een soort gelijke opstelling als boele in de p1800 heeft. mapping 1 LPG en met een druk op de knop omschakelen naar mapping 2 Benzine. dus eingelijk zowel de LPG als de benzine inspuiten
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Laurens Zondag schreef:bestaat er ook een mogelijkheid dat de mechanies bediende injectors verwisseld worden met elektronische injectors
Heb wel eens gezien dat er injectoren zijn die der in passen. Geen idee welke. Je plan is uitvoerbaar, maar bezint eer je begint.
Het is nogal een klus waarbij je je auto een hele tijd niet kan gebruiken.
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
dat weet ik dat ik mn auto een tijd niet kan gebruiken. zit vanaf eind december word de oranje geschorst tot ze 40 is in die tijd wil ik eingelijk de body en de motor er in hebben
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]