Topics: 3
hoi
ik heb een 64er amazon op lpg, start prima, loopt koud mooi rond stationair maar begint te pruttelen als ie warm is.
trekt verder goed, kleppen staan op 0,4mm, ontsteking en bougies zijn vernieuwd, maar het pruttelen blijft.
het verdraaien van de luchtschroef lijkt geen enkele invloed te hebben, heel vaag
iemand enig idee?
gr jw
Topics: 0
Laat de motor draaien als ie warm is zodat deze "pruttelt". Neem een spuitbus remmenreiniger en spuit daarmee op de verbinding van inlaatspruitstuk/motor. Als de motor nu meer toeren gaat draaien dan trekt ie daar valse lucht. Ik denk nl dat bij opwarmen van het spruitstuk zich hier een lek vormt.
Topics: 3
dat was m idd, ik heb al een nieuwe pakking besteld, ik hoop alleen dat ik de moeren een beetje fatsoenlijk los kan krijgen
Topics: 91
misschien verstandig om voordat je begint even de boute in de wd40 te zetten even rustig laten staan en ondertussen rustig koffie drinken en dan voorzichtig laten schrikken als het niet helpt nog een keertje in de wd40 zetten en dan nog maals proberen
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Topics: 16
Elke dag een sprietsje kruipolie erop voordat je begint.
Mocht het erg verroest zijn kan je zo ook even flink heet stoken. Daarvoor hebben ze bij de Action speciaal voor autohobbyisten van die keukenbrandertjes om "crème brulee" à €2,- en een bus aanstekervulling nog eens €2,- en je hebt voor 4 euro een gasbrander voor het kleine werk. Staat bij de bakblikken enzo :wink:
Topics: 288
...en binnenkort kunnen we Frox bewonderen op 24Kitchen.. ..Swedish chef..
Topics: 16
Sinds kort grill ik mn hamburgers ook op de ribbels van mn kleppendeksel