Topics: 116
Zo net weer even in de ama gereden, erg blij dat ie het weer doet na het wisselen van de motor e.d.
Maar vraag me het volgende af: ik heb hem nu volgens de haynes getimed: 21-23gr bij 1500 toeren vacuumslang verwijderd. Alleen zit ik nu in het boekje van de 123 te kijken en zie hier staan 13gr statisch en dyn.(max) 39gr.
Ik denk dat ie niet meer vervroegen kan dan 39graden. Maar misschien moet ie hier wel dynamisch op afgesteld worden op 39gr.
Iemand ervaringen hiermee?
Topics: 38
Je kan hem toch statisch afstellen op 13graden voorontsteking? Dan kan je hierna met een stroboscoop dynamisch stellen. Maximale vervroeging komt pas later, dan moet ie al flink toeren maken.
Groeten, Boele
Ik heb hem idd in eerste instantie statisch gesteld op die 13graden, om vervolgens de boel op 21-23 te zetten bij 1500 toeren.
Maar als ik het goed begrijp hoef/kan ik met die maximale vervroeging niets en is het meer een gegeven dat hij niet verder gaat dan 39gr.
Topics: 52
Maximale vervroeging kun je niet afstellen nee. Als ie statisch goed staat nog even checken met de stroboscoop als ie draait. De 123 regelt volgens een ingeprogrammeerde curve dus de rest van de vervroeging kan theoretisch niet fout gaan.
Volvo 142 B23 schreef:Maximale vervroeging kun je niet afstellen nee. Als ie statisch goed staat nog even checken met de stroboscoop als ie draait. De 123 regelt volgens een ingeprogrammeerde curve dus de rest van de vervroeging kan theoretisch niet fout gaan.
Ok dan snap ik het.
Thanks!!
Topics: 38
Tenzij je een verkeerde curve hebt ingesteld, maar daar gaan we even niet vanuit
Groeten, Boele
Curve moet goed zijn. Toen ik het ding net had nog flink mee gestoeid maar de huidige curve moet de goede zijn. Curve 0 (B18-a until 1966)