Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemen ECU Volvo 264 '78
#1
Hallo iedereen,
zit met een probleem wat ik niet opgelost krijgt, vorig jaar juli begon de ellende dat me ECU kapot ging, waardoor de auto niet meer deed starten of paar seconde draaide voor dat hij uitviel (al zijn de vlammen die onregelmatig uit de uitlaat komen wel leuk om te zien) ging deze toen vervangen (2de hands) en hij werkte weer tot december vorig jaar waar hij toen de auto net warm was hij weer kapot . Auto weer laten afsleepen en dit keer een nieuwe unit bestelt in zweden, dit heeft wel geteld 7 á 8 weken geduurd voor die binnen bleek deze ook niet te werken omdat het om een andere ging (ondanks de belofte dat deze wel zou werken). Toen gekozen voor een revisie te laten doen van de oude, dit gebeurt werkt de gereviseerde ook niet.
Nu begin ik te twijfelen of het niet ook wat anders zou kunnen zijn, maar kan helaas niets bedenken wat het zou kunnen zijn (laat niet weg dat de ECU gewoon kapot is maar hij hoort niet zo snel weer kapot te gaan). Bij de eerste keer was de observatie dat de auto onregelmatig vonkte ondanks dat de accu nog goed was. Verder betreft het een Volvo 264 GLE B27E '78 (inject is blijkbaar relevant aangezien de ecu ook hier meespeelt volgens de leverancier).
Alvast bedankt voor enige hulp die iemand kan bieden Smile
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Antwoord
#2
B27E da's mechanische injectie toch, volgens mij zit daar niet veel electronica in? Met ECU bedoel je het kastje op de rechterveerpoot? Dat is de ontstekingsmodule.

Ik lees hier en daar iets over teveel speling op de as vd verdeler, kijk daar eens naar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Marc1970 schreef:B27E da's mechanische injectie toch, volgens mij zit daar niet veel electronica in? Met ECU bedoel je het kastje op de rechterveerpoot? Dat is de ontstekingsmodule.

Ik lees hier en daar iets over teveel speling op de as vd verdeler, kijk daar eens naar.

ja het is de ontsteking module, en vond het ook raar dat het meer deed dan de ontsteking regelen maar blijkbaar is wel zo.
zit wel enige speling maar die is minimaal en zou geen probleem mogen zijn aangezien die zo klein is.

Heb in ieder geval de unit er weer uit gehaald en opgestuurd richting scandcar waar ik hem ook heb laten reviseren, zelf vonden ze het maar een raar verhaal en waren verbaasd dat ie niet werkte.
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Antwoord
#4
[ATTACH=CONFIG]395[/ATTACH]Dag Richo

Mocht het repareren niet lukken dan zijn de nieuwe ecu niet zo duur als je de weg weet. Wij werken met Delorean,s daar zitten de zelfde K jetronic onderdelen op en nieuwe ECU is 101055 IGNITION MODULE ECU
Die kun je vinden op delorean.eu


Gr Ed Uding


Bijlagen Afbeeldingen
   
Antwoord
#5
Al geprobeerd, heb al een revisie opgeblazen toen zijn we tot de conclusie gekomen dat er meer aan de hand is en dat we verder moeten kijken in de ontsteking. Helaas is het nu wachten om een volledige ontsteking vanuit een specialist, vanuit daar kunnen we verder onderzoeken wat er aan de hand en zoniet moeten we verder zoeken. het bedrijf waarvan we de unit krijgen is blijkbaar gespecialiseerd hierheen want we werden vanuit 3 adressen hierna toe verwezen (scandcar, nordicar en martens)
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Antwoord
#6
Wijzelf hebben twee keer een nieuwe ecu laten plaatsen alvorens men erachter kwam dat de spanningsregelaar van de dynamo de veroorzaker was. Er gaat veel geld en tijd verloren in probleemoplossing ipv oorzaak vinden en dat oplossen! Gr robert
Antwoord
#7
ed Uding schreef:[ATTACH=CONFIG]395[/ATTACH]Dag Richo

Mocht het repareren niet lukken dan zijn de nieuwe ecu niet zo duur als je de weg weet. Wij werken met Delorean,s daar zitten de zelfde K jetronic onderdelen op en nieuwe ECU is 101055 IGNITION MODULE ECU
Die kun je vinden op delorean.eu


Gr Ed Uding

Vorige week toch maar eens contact gezocht met delorean, zij konden volgens hun alles binnen aanzienbare tijd leveren mits ze alle info kregen van mijn garage.
Vind het toch apart dat de volvo specialisten niet kunnen leveren (scandcar en nordicar) of geen zin hadden om te leveren (martens en 2 onbekende) en dat een niet volvo specialist wel bereid is tot zaken doen, hoezo crisis blijkbaar is er geen crisis binnen de oldtimer branche ondanks dat 1 op de 5 al weg is en nog eens 20% op kiepen staan. Zal wel aan mij liggen :d
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 244 uit 1977 met alleen LPG skidje 16 10.476 5 January 2025, 19:54
Laatste bericht: BartJu
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 489 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.050 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 788 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.581 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  Spacer nokkenas Volvo B200-B230. polestar-volvo 1 768 17 August 2023, 10:02
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.190 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 11 8.362 7 February 2023, 09:19
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.607 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 5.980 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)