Topics: 116
Ik ben druk bezig met samenvoegen van twee b18a blokken en ga deze voorzien van een nokkenas van tinustuning (tt3) nu heb ik de oude eruit gehaald (er was Ã
Ã
n nok gewoon verdwenen/versleten!) en op deze oude nokkenas zit een nokje tbv het distributietandwiel maar op de tt3 zit geen nokje maar een verdieping. Iemand een idee hoe ik dit dien op te lossen?
Met nokje:
Geen nokje:
Hoop dat iemand een idee heeft.
Topics: 5
dat "nokje" is een spie die kun je er uit halen en over zetten, je zou er ook een nieuwe in kunnen zetten.
Ok thanks. Heb het spietje inmiddels op de nieuwe as gezet.
Morgen weer verder prutsen.
Topics: 1
3 August 2011, 12:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 August 2011, 12:37 door BFlierman.)
Jeroen,
Misschien is het al gelukt, maar vergeet niet om ook de ring die om de nokkenaszit (net achter die spie) ook over te zetten. Wordt vaker over het hoofd gezien.
Ben
Edit: ik zag in een ander topic inderdaad dat je hem aanvankelijk vergeten was, maar dat je het nu hebt opgelost. Mooi zo!
Topics: 125
BFlierman schreef:Jeroen,
Misschien is het al gelukt, maar vergeet niet om ook de ring die om de nokkenaszit (net achter die spie) ook over te zetten. Wordt vaker over het hoofd gezien.
Ben
Edit: ik zag in een ander topic inderdaad dat je hem aanvankelijk vergeten was, maar dat je het nu hebt opgelost. Mooi zo!
Ben, Wat levert die TT3 aan PK winst indien alles hetzelfde blijft? Of misschien nog wel belangrijker: Koppelwinst!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 1
skidje schreef:Ben, Wat levert die TT3 aan PK winst indien alles hetzelfde blijft? Of misschien nog wel belangrijker: Koppelwinst!
Nou, daar is niet 1 antwoord op te geven. Allereerst, waar vergelijk je het mee, en als tweede: wat is de motorsetup: (carbs, uitlaat, type kop, compressieverhouding...). Maar stel men neme een B18A of B20A en plaatst daarin een TT3 as, dan krijg je ruwweg 30% meer vermogen en 20% meer koppel. Maar zoals gezegd, is dat niet 100% te zeggen.
BFlierman schreef:Jeroen,
Ben
Ben bedankt voor je reactie, nokkenas is inmiddels geplaatst en alles meezit gaat het blok deze week weer terug de ama in. Ben erg benieuwd.