Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Zo de kop is eraf! Wegens knutseldrang en niet te tomen nieuwsgierigheid heb ik net de kop van het b18a blok gehaald. Helaas zit ik nu wel met een afgebroken kopbout in het onderblok maar goed paar nachtjes in de kruipolie en een linksdraaiende jongen erin en hopelijk komt hij dan weer los.
Kleppen zien er nog goed uit en lijken niet ingeslagen te zijn oid. Maar ik wil wel de boel goed schoonmaken en proberen zoveel mogelijk aanslag te verwijderen. Heeft iemand daar een idee over. Ga ik het geheel met wet and dry schuurpapier te lijf of zijn er andere methoden??
Gr Jeroen
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
roterend staalborsteltje? eerst een paar nachtjes met diesel weken..
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Staalborstel heb ik. Kan geen kwaad denk je, ik laat de kleppen gewoon zitten. Diesel heb ik niet in huis en om nou voor een paar druppels naar de pomp te gaan :-)
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
soms springt het er zo al af..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Staalborstel kan niet zo'n kwaad, wel oppassen met het pasvlak van de kop. Klein krasje is goed voor uiteindelijk een lekke koppakking. Zit er veel aanslag in de kop? Of alleen op de kleppen? De kleppen eruit halen en nachtje laten staan in water werkt goed, wel zorgen dat ze helemaal ondergedompeld zijn.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Er zit wat aanslag in de kop en ook een ietwat op de kleppen maar het is naar mijn idee niet erg veel. Het is de eerste kop welke ik loshaal dus heb hier nog geen ervaring mee.
Kleppen kan ik er volgens mij niet uithalen zonder speciale tool, als dit wel kan hoor ik dit graag en laat ze een nachtje soppen in water.
Thanks.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nee daar heb je wel een tooltje voor nodig. Alhoewel ik wel eens een lijmklem verbouwd heb.
Berichten: 2.454
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Sorry Jeroen maar mijn zoon van nog geen 18 was al zijn kop aan het schoonmaken en kleppen inslijpen van de B20E die wij prepareren voor de amazon. Ik heb inderdaad wel een tip gegeven met een kleppentang. Maar ik heb het eerder zonder die tang gedaan en zeker op een B20 kop is het wel te doen met de rechte overgangen! Je weet toch wel dat je de kleppen van boven in moet drukken waarna je 2 halve maanschijfjes kan loshalen die tussen de het klepdekseltje en de klepas geklemd zitten.
Jeroen V schreef:Er zit wat aanslag in de kop en ook een ietwat op de kleppen maar het is naar mijn idee niet erg veel. Het is de eerste kop welke ik loshaal dus heb hier nog geen ervaring mee.
Kleppen kan ik er volgens mij niet uithalen zonder speciale tool, als dit wel kan hoor ik dit graag en laat ze een nachtje soppen in water.
Thanks.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik was met hele andere dingen bezig toen ik 18 was en naar mate de leeftijd vordert ben je geneigd meer na te denken over dingen en welke gevolgen deze eventueel kunnen hebben. Tenminste dit is bij mij het geval.
Ik weet dat het geborgd wordt door de twee halve maantjes, ga proberen een tooltje te maken om de kleppen los te krijgen.
Thanks!
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nou ja, 18, 40, 80. Maakt allemaal niet zoveel uit, nooit te oud om te leren. Wat ik bedoelde met een verbouwde lijmtang: