Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstellen B18a, krijg het niet lekker voor mekaar.
Paar vragen over mijn b18a op lpg/benzine:

op de verdamper (lovato) zitten een tweetal stelschroeven ÃÃn van koper boven op en eentje aan de zijkant van kunststof welke doet wat? En hoe kan ik dit zelf enigszins afstellen. (is afgesteld maar liep daarna zo slecht dat ik er wat aan gefoemeld heb)

de grote stelschroef kan ik deze gewoon zo ver mogelijk uitdraaien of moet deze ook gesteld worden?

zie eerdere topic over choke icm lpg, maar het lastige is dat ik moet starten met de choke uit maar hij vervolgens als de motor warm wordt niet lekker meer loopt met de choke en ook afslaat als ik de choke helemaal indruk. Is de motor goed op temp loopt hij prima stationair op lpg ??? ???

op benzine loopt de auto prima stationair maar houdt behoorlijk in bij veel gas geven en loopt wat schokkerig bij constante snelheid. (kan dit door het ontstekingstijdstip komen?) en hij ploft als ik het gaspedaal loslaat, niet als hij stationair loopt.

Weer een paar vragen, maar ik begin de ama steeds beter te snappen. Wil nu alleen wel graag dat hij lekker gaat rijden.

Antwoord
is ntl gewoon een B18/20 blokkie, niet spannend verder. Is de ontsteking nog heel? Alles daar juist afgesteld ? Kleppen goed gesteld? Nokkenas moet ivm de kleppen nog wel een beetje in orde zijn.. Simpele dingen als bougiekabels in orde? De "dopjes" op de bougies vast..? Inhouden kan nu wel ivm het mengstuk dat de boel wat afknijpt.. inhouden op benzine (en ik zou er eerst voor zorgen dat dát traject helemaal klopt om eea duidelijk te hebben en goed te kunnen vergelijken..) kan ook te rijk zijn afgesteld, houdt ie ook in..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Thanks,

ja ontsteking is helemaal in orde, 123ign nieuwe kabels bougies etc. Tijdstip moet ik nog weel een beetje aanpassen denk ik. Staat nu op 9graden statisch gesteld, had na de schok even geen zin meer om eraan te zitten ;D

Hoe kan ik zelf de benzine huishouding instellen? Misschien zijn er een paar vuistregels voor?

Antwoord
ok, daar is dan alles nieuw, toch eerst alles goed afstellen want eea reageert op elkaar, pas dan kun je beoordelen..

voor de Stromberg moet je wat gereedshap hebben ivm de naad en z'n zitting. Hoe goed zijn die 2 überhaupt.. en CO meten zo welkom zijn, om de benzinefabriek op orde te hebben (goed en niet ongeveer) zeg ik laat dat doen door iemand met die spulletjes Ãn er verstand van heeft..

Ontsteking stel ik toch het liefst af met draaiende motor.. zo'n 123 heeft toch ook nog verschillende instellingen? Dat moet dus ook correct zijn..
Antwoord
Ok thanks.

Het is trouwens een weber 34ich (of zoiets) vervanger voor de zenith 36vn. Het eea is gepoogd af te stellen maar omdat bleek dat de pakking van het in- en uitlaat spruitstuk lekte is dit misschien niet helemaal goed gegaan. Pakking is inmiddels vervangen.

Ga dan eerst maar eens met het ontstekingstijdstip aan de gang, dit zal ook zijn invloed hebben op het eea. 123ign staat op de goede stand. Ik kon kiezen uit twee voor de b18a, eentje voor de zenith (tot66) en eentje voor de stromberg (na 66) heb hem dus staan op de zenith stand.

Wel weer even moed verzamelen om de verdeler te verdraaien met lopende motor ;D ;D ;D

Is het te merken aan de motor of het mengels te arm of te rijk is?Ik bedoel hiermee of er een verschil in motor geluid (prestatie) is tussen te arm of te rijk?

Antwoord
zo'n dergelijke carb heb ik ook gehad. Werkt een beetje als een "aan/uit" schakelaar. Daar heb ik uiteindelijk de gegevens laten varen en op benzine de boel zo afgesteld dat ie goed liep, CO was perfect. Experimenteren dus. De ontsteking voorziet niet in en standaard programma voor dat ding, het is me wel duidelijk dat eea niet wil of kan communiceren..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 435 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Wat is dit voor metertje? Kogelman 9 1.060 25 July 2024, 14:21
Laatste bericht: Roodblok
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.122 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 816 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.227 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.630 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.712 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.088 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 995 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 3.788 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)