Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moeilijke warme start B230F LH2.3
#1
Hallo,

Vandaag even naar het winkelcentrum gereden. Toen we terug wilden rijden wilde de auto niet meer starten. Pas na lang doorstarten sloeg de motor min of meer cylinder per cylinder aan en ik moest het gas er op houden om de motor niet af te laten slaan. Na ongeveer een minuutje liep de motor normaal. Daarna nog wat korte ritjes gemaakt, geen probleem.
ECU uitgelezen, geen foutcode. Ontsteking gaf echter foutcode 2-1-4 wat duidt op wegvallen van het signaal van de vliegwiel sensor. Op een ander forum gelezen dat de 3-polige sensor connector tegen het schutbord de boosdoener kan zijn.
Deze heb ik uit voorzorg schoongemaakt.

Nu wil ik best aannemen dat de BDP sensor niet helemaal lekker meer is en wil deze best preventief vervangen maar ik kan het niet helemaal plaatsen dat de motor na flink doorstarten dan uiteindelijk wel aanslaat. Dit soort verschijnselen zou ik eerder zoeken in delen van de ontsteking b.v. rotor, verdelerkap en kabels.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

N.b. hoeveel kost zo'n sensor ongeveer en waar zou ik deze kunnen kopen in Utrecht of omgeving?
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
#2
Misschien Albra, woudenberg? (als die nog leven tenminste, heb al lange tijd niets hier vernomen)
Leuke klus (not!).
Been there, done that => Onderwerp: BDP sensor vervangen, hoe?

heb er in 2007 $29 voor betaald (x 0,64), dus reken nu in NL op 4 tientjes oid?

Dit is 'm denk ik ==> Klik

hier is ie al goeikoper.

Ach wat, onze eigen forum-sponsort heeft 'm toch ook wel? => [URL="http://www.vomd.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=709"]Klikkerdeklik


N[/URL]b: over de moeilijke warme start:

Check "one of the biggest causes of "no start" in 240 Volvos with LH injection."
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#3
Bedankt voor de tips.

Gistermiddag wilde ik weer wegrijden, weer niet starten. Gelukkig stond de auto hier voor de deur. Echter had ik de auto nu dringend nodig voor een ritje naar Schiphol.
Sensor er uitgehaald en het bleek dat de aansluitkabel totaal vergaan was. Rondgebeld naar diverse bedrijven en uiteindelijk alleen op voorraad bij de Volvo dealer hier vlak bij.
Nieuwe sensor er in en rijden maar weer. (simpel klusje, komt dat omdat het een automaat is? Ik kon er makkelijk bij)

Nu is dit de tweede keer in deze vakantie dat we stranden met deze auto. (eerste keer stopte de motor tijdens het rijden, 25 amp zekering + houder in de motorruimte bleken totaal vergaan) Dit gaat me de nodige overredingskracht kosten om de rest van het gezin ervan te overtuigen dat onze oude Volvo nu weer ok is. ;-)
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 1.624 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 505 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 816 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.630 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.712 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.088 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.281 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 593 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.404 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.498 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)