Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2013
Sinds afgelopen zomer ben ik de trotse eigenaar van een volvo 245 DL uit Amerika. Nu heb ik het een en ander al vervangen en verbeterd maar nu lekt er olie ergens onder het spruitstuk. Komend weekend heb ik gepland om dit te verhelpen. Nu is mijn vraag, kan ik de oude pakking gewoon terug plaatsen of moet deze sowieso vervangen worden? en zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?Alvast bedank en tips zijn altijd welkom.Kasper
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
28 January 2013, 16:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 January 2013, 16:05 door Marc1970.)
In- of uitlaatspruitstuk? Hoedanook, meestal gaan pakkingen wel ergens kapot als je ze loshaalt en moet je dus een nieuwe hebben.
Olie verschijnt nogal eens een stukje verderop van waar het lekt omdat het blok schuin hangt, probeer eerst eens alles schoon te vegen en de bron te vinden. Nokkenaskeerringen lekken nogal eens, net als de kleppendekselpakking en het olievuldoprubber bv.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2013
Bedankt voor je reactie, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik zie waar de olie vandaan komt, dit komt de "olie trap". Deze zal ik dus moeten verwijderen en dan kijken of ik daar iets mee kan. Misschien een stomme vraag maar moet ik de olie eerst aftappen voor ik de olietrap verwijder? Via google krijg ik ook niet gevonden wat het ding eigenlijk doet, ik vermoed iets van filtering. Als iemand mij hier wat meer over kan vertellen graag.
Kasper
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het is een olieafscheider voor de carterventilatie (zoek op PCV, flame trap, breather box) , er zal een hoop prut inzitten maar geen klotsende olie. Ws. zijn de O ringen die eronder zitten keihard geworden.
Mooie plaatjes:
http://www.mikeponte.com/volvo/oiltrap.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969