Topics: 3
Vandaag reed ik op de snelweg en op het moment dat de snelweg afreed hoorde ik een heel raar geluid, het leek wel of de moter toeren bleef maken terwijl ik afremde en ook een soort van spuitend/ sproeiend geluid..
Ik ben even gestopt en zag dat de aan binnenkant van de linker voor wielkans olie/ vettigheid zat, net of het erop gesproeid was.. Het lekte ook iets uit opvang bak eronder.
Ik ben op motorisch gebied en leek en heb geen idee wat het wat, net of de motor bleef hangen, de terugweg deed hij het niet meer.. Maar er is dus wel ergens iets uitgelekt of uit gesproeid.
Zie de foto waar ik denk dat het vandaan komt en de binnenkant wielkas.
http://www.mijnalbum.nl/Album=R8EVTFHI
Een maandje terug heb ik wel de extra koeler voor de oliekoeler voor de automaat afgekoppeld. Zou het hiermee te maken hebben!?
Wat te doen?!
Topics: 15
Ik dank dat er een slang van je stuurbekrachtiging een beetje los zit of lek is.
Komt dan lucht in je stuur bekrachtegingspomp en dat is een rot geluid en idd een vreemd geluid.
Dat ding waar een v snaar op zit met dop er op is je stuurpomp dus.
Kijk even of het oliepeil nog goed is, er zit een soort pijlstokje aan je dop.
Eventueel vullen met ATF olie en geen motorolie!
Loop de slangen eens na, er zal dus ergens een lekkage zijn en vervangen wat nodig is.
succes
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Bedankt voor de reactie.
Ik heb net even in dat dingetje (stuurpomp) gekeken en deze was inderdaad bijna leeg. Kan dat kloppen?!
Kan ik het aanvullen met ATF olie?! (nog een type of soort?!) Aanvullen tot aan het streepje?
De lekkage kan ik niet vinden het lijkt wel of het overgestroomd is?! Kan dat? Maar ja, het was ook overal vettig omheen..
Kan ik er wel mee doorrijden? Of....?! Ik neem aan direct bijvullen?!
Nog iemand een aanvulling?! Of antwoord op mijn vragen?!
Topics: 289
rest van het systeem ook ff checken, hetmoet ergens gebleven zijn.. onderzijde motor/auto vet..?
Ja de onderzijde motor/auto vet..
als het vers is, dan eerst maar ens afspoelen, ATF is niet zo best... geen idee of je zo'n systeem op druk kunt zetten om te checken... passend dopje, fiets ventiel er in, iets van olie, je moet her r wel uit kunnen zien lopen..
Maar wel eerst bijvullen voordat ik er mee ga rijden?!
voor de zekerheid wel ja, als ie al niet geleden heeft.. dan wel de juiste er in, ik denk dat je al iets kunt zien als ie stationair draait.. ff goed afvegen, lampje erbij.. oppassen dat er niet wat uit spuit..!!
Wat is dan het juiste?! ATF bedoel je? Of zijn er verschillende soorten?!