Hallo,
Na een half jaar ga ik toch weer even proberen om mn Kjet systeem goed te krijgen.
Situatie: B200E motor op LPG. Toen ik hem kocht liep hij niet op bezine vanwege een gare benzinepomp. Pomp vervangen, paar ritten gemaakt, alles werkt.
Toen mn gastank droog geregen en een backfire gehad (dom). Liep niet meer op benzine. Toen heb ik de spinnenkop van een B21E(volgens de verkoper) erin gezet en hij liep weer perfect.
Probleem: Op het moment dat ik van lpg naar benzine overschakel is er niks aan het handje. Op het moment dat ik echter weer wil overschakelen naar LPG begint de ellende. De motor wil met geen mogelijkheid meer stationair lopen. Hogere toerentallen gaat nog wel maar onder de 2000 is gedoe.
Dan laat ik de auto 5 uur staan en dan is er weer niks aan de hand. Zelfs als ik 5 sec de pomp laat lopen heb ik dit probleem.
Het lijkt er dus op dat als het benzinesysteem op druk staat er een probleem ontstaat.
Ik heb al het volgende geprobeerd; pomp even laten draaien, vervolgens de stroomtoevoer van de pomp afgesloten(zodat hij echt niet meer kan pompen), injectors afgekoppeld (ook de koudstart) zodat er op geen enkele manier benzine in de inlaat kan komen. Nog steeds hetzelfde gedonder.
5 uur later is er weer geen enkel probleem, ik denk omdat dan de druk er weer vanaf is.
de enige mogenlijkheid die ik nog kan verzinnen is dat door de dempdruk van de benzine de pannekoek minder makkelijk omhoog komt. Maar waarom had ik dit probleem dan nooit eerder en ook niet met mn B23E daarvoor?
Een heel verhaal maar ik hoop dat iemand hier misschien licht op kan werpen.
PS misschien een detail maar mn lpg op stationair staat echt veels te rijk, regelschroeven compleet ingedraaid maar nog steeds te rijk (volgens mn lambda sensor dan. ATFR 10 ongeveer) Snap ook niet helemaal hoe dat kan
Edit; haha nu ik mn eigen verhaal lees denk ik toch dat de hevel van de benzineverdeler gewoon niet soepel loopt. Zou misschien ook het rijke stationair mengsel verklaren. Ik weet eigenlijk ook helemaal niet of je wel ongestraft die verdelers kan uitwisselen.
Na een half jaar ga ik toch weer even proberen om mn Kjet systeem goed te krijgen.
Situatie: B200E motor op LPG. Toen ik hem kocht liep hij niet op bezine vanwege een gare benzinepomp. Pomp vervangen, paar ritten gemaakt, alles werkt.
Toen mn gastank droog geregen en een backfire gehad (dom). Liep niet meer op benzine. Toen heb ik de spinnenkop van een B21E(volgens de verkoper) erin gezet en hij liep weer perfect.
Probleem: Op het moment dat ik van lpg naar benzine overschakel is er niks aan het handje. Op het moment dat ik echter weer wil overschakelen naar LPG begint de ellende. De motor wil met geen mogelijkheid meer stationair lopen. Hogere toerentallen gaat nog wel maar onder de 2000 is gedoe.
Dan laat ik de auto 5 uur staan en dan is er weer niks aan de hand. Zelfs als ik 5 sec de pomp laat lopen heb ik dit probleem.
Het lijkt er dus op dat als het benzinesysteem op druk staat er een probleem ontstaat.
Ik heb al het volgende geprobeerd; pomp even laten draaien, vervolgens de stroomtoevoer van de pomp afgesloten(zodat hij echt niet meer kan pompen), injectors afgekoppeld (ook de koudstart) zodat er op geen enkele manier benzine in de inlaat kan komen. Nog steeds hetzelfde gedonder.
5 uur later is er weer geen enkel probleem, ik denk omdat dan de druk er weer vanaf is.
de enige mogenlijkheid die ik nog kan verzinnen is dat door de dempdruk van de benzine de pannekoek minder makkelijk omhoog komt. Maar waarom had ik dit probleem dan nooit eerder en ook niet met mn B23E daarvoor?
Een heel verhaal maar ik hoop dat iemand hier misschien licht op kan werpen.
PS misschien een detail maar mn lpg op stationair staat echt veels te rijk, regelschroeven compleet ingedraaid maar nog steeds te rijk (volgens mn lambda sensor dan. ATFR 10 ongeveer) Snap ook niet helemaal hoe dat kan
Edit; haha nu ik mn eigen verhaal lees denk ik toch dat de hevel van de benzineverdeler gewoon niet soepel loopt. Zou misschien ook het rijke stationair mengsel verklaren. Ik weet eigenlijk ook helemaal niet of je wel ongestraft die verdelers kan uitwisselen.