Berichten: 27
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2011
OkÃ
dan >

vanavond na een korte rit slaat de motor af.
Na enig onderzoek blijk er een overmatig hoeveelheid benzine uit de carburator te komen,
het hele luchtfilter huis staat blank van de sprit.
Mijn B230A met pierburg 175 lijkt het opgegeven te hebben.
Dus maar afslepen en hem in de garage gedrukt, (best wel zwaar z'n volvo)
Wie geef mij raad, is dit probleem misschien als een eerder bij iemand voorgekomen?
Volvo 244 '77 B230A<br />Ford Transit MK2 '85 2.5d Camper<br />Triumph trophy 900 '98
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
vlotternaald blijft hangen of de vlotter zelf is lek... carb er af, omdraaien, bodem er af, checken of naaldje gangbaar is.. vlotter laten drijven in een bakkie water..
Berichten: 27
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2011
ga ik morgen gelijk maar eens doen.
pff was ff schrikken z'n plas benzine
Was opzoek maar een retour leiding, maar deze zit er blijkbaar niet op.
dus als ik het goed begrijp.
Als het vlotter niet afsluit pomp de (mech) benzine pomp, gewoon de benzine door het luchtfilter in.
Volvo 244 '77 B230A<br />Ford Transit MK2 '85 2.5d Camper<br />Triumph trophy 900 '98
Berichten: 6.718
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
klopt, heb ooit een filmpje gepost van mijn stromberg die met het ritme van de motor (pompje) benzine uit het ontluchtingskanaaltje van de vlotterkamer sprietst.
Berichten: 27
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2011
Heb tijdens het zoeken naar de "overstroming" de carburateur open (heel voorzichtig) gehaald.
en de zuiger er uit gehad en het membraam gecontroleerd.
Maakt het ook uit hoe de zuiger terug geplaatst word?
Nu zag ik geen merktekens op de zuiger, terwijl er wel uitsparingen onder op zitten
Het Haynes boek geeft ook geen duidelijkheid.
Volvo 244 '77 B230A<br />Ford Transit MK2 '85 2.5d Camper<br />Triumph trophy 900 '98
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
merkteken zit in de rand en het membraam, zit trouwens wel een merktene op het huis en het deksel in het midden van de rand..
je moet de onderkant openmaken... 5 schroeven, oppassen, de pakking kan scheuren ..
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Haynes geeft hieromtrent inderdaad weinig info. Je moet het greenbook hebben: TP11740-2
Hier te vinden:
http://www.scribd.com/doc/24702977/TP117...el-Systems
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Rubicon schreef:Haynes geeft hieromtrent inderdaad weinig info. Je moet het greenbook hebben: TP11740-2
Hier te vinden:
http://www.scribd.com/doc/24702977/TP117...el-Systems
Pagina 52
Berichten: 27
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2011
Ja hij loopt weer ;D ;D
De carburator vandaag opengehaald.
Het kunststof veer/schuifje die de vlotter vast houd was stuk.
deze vervangen, de boel schoon gemaakt en weer in elkaar gezet, nu met de juiste merk tekens.
En resultaat!! gelukkig. .
Ook maar gelijk een benzine filter geplaatst.
Kan maar zo zijn, dat het probleem was dat er rommel in de vlotter naald zat.
Maar goed, in kan weer rijden!! ;D Bedankt allen voor de goede hulp!
Volvo 244 '77 B230A<br />Ford Transit MK2 '85 2.5d Camper<br />Triumph trophy 900 '98
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009