Topics: 4
ik ben bezig met het reviseren van mijn carburateur en bij het verwijderen van de sproeierbuis viel mij op dat de "oude sproeierbuis" verschillend is met die uit de revisieset (zie foto). Kenners geven aan dat, ondanks dat de nieuwe buis langer is deze past maar ik ben toch wel nieuwsgierig of jullie hier ervaringen mee hebben.
244DL 1983
Topics: 116
Topics: 22
Lijkt dit erop?
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Hierbij de foto van de 2 sproeierbuizen. Links is de nieuwe en rechts de oude. Ik heb inmiddels antwoorden gekregen van 2 gerenomeerde Volvo kenners en het blijkt dat de nieuwe een versie is zoals die vandaag de dag verkocht wordt. Volvo verkoopt nu dezelfde uitvoering.
[img width=800 height=479]http://img88.imageshack.us/img88/9867/volvocarburateurjet.jpg[/img]
De buis is inmiddels geplaatst en de auto loopt. Ik heb alleen nog vragen over de twee verschillende schroeven om het stationair/co afstelling. Zie mijn nieuwe topic in dit forum. bedankt voor de antwoorden
244DL 1983
Topics: 35
Ah so.. Was me zelf wel al opgevallen dat de (nieuwe) naalden ook verschillend zijn van wat er oorspronkelijk werd gemonteerd.
Mag ik vragen hoe je de sproeierbuis hebt vervangen? Heb je er een speciale tool voor?
Ik heb advies en hulp gekregen van motorrevisiebedrijf van Oosterhout uit Bosschenhoofd. Echte vakmensen!! Sproeirbuis dmv een doorslag eruit getikt en mbv een bankschroef, met beleid, voorzichtig weer terug op zijn plek. Achteraf gezien kan een kind de was doen.
244DL 1983
Topics: 35
Ah so.. bedankt!