Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Bij mijn B21 zit een duidelijke groef in de krukas daar waar de keerring tegen de as aan draait. Is deze groef er in gesleten door de keerring of hoort deze er te zitten? Als het ingesleten is, kan ik de nieuwe keerring iets verder naar binnen monteren zodat hij over een vers stuk draait. Graag jullie visie.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die groef hoort daar niet nee. Zit vaak ook een harde laag koolstof daar, beetje staalwol doet wonderen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Bedankt voor je reactie.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
geul komt door inlopen van de keerring
idd de keerring meer of minder diep in de houder tikken en euvel opgelost.
zet de nieuwe keerring niet op de zelfde plek want hij lekt on her roepelijk.
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Bijzonder hoeveel materiaal zo'n keerring uit de as wegslijt. Er zit geen geul in maar toch wel een duidelijke groef. De groene boeken van Volvo reppen er ook over dat je een keerring 3mm dieper kan monteren. Dat ga ik dus maar doen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
goed idee om de keering op te schuiven.
de keerring word op geven moment hard en gaat dan in lopen.