Topics: 9
Goedendag,
Ben nieuw hier, maar lees een hoop nuttige tips terug.
Sinds zaterdag in bezit van een 244 uit 85. Direct een lpg-installatie laten inbouwen.
Na het starten, geen gas want anders backfire, valt het me op dat de pook in vrijstand vrolijk met het blok mee staat te trillen. Ik heb mijn 850 automaat als referentiemateriaal, ben verder geen techneut, dus ik vraag me af of iemand een filmpje wil uploaden van zijn 244 in neutraalstand.
Mijn dank alvast, ben benieuwd.
groet,
BAS
Topics: 82
Ach, een beetje trillen mag best, zeker als de motor koud is, warm ook nog wel, misschien gaat de pook dan 1 cm heen en weer.
ALs het blok op z'n rubbers staat te stampen en de hele auto meeschudt en het dashboardkastje openklapt is ws. de LPG te krap afgesteld. Kleppen stellen wil ook nog wel eens helpen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
installatie is net ingebouwd, kleppen zijn gesteld, daar kan 't niet aan liggen
Topics: 24
Je kan misschien beter zelf een filmpje posten en dan kunnen de echte kenners je waarschijnlijk vertellen of dit normaal is of niet.
Topics: 56
:welcome:bij de 'club'
Bzz schreef:Goedendag,
Na het starten, geen gas want anders backfire,
BAS
Dat is ook niet normaal, een backfire tijdens het starten, ik heb er nooit last van gehad. Moet je toch eens ff naar de ontsteking kijken, heb je nog puntjes of is het een electronische ontsteking? Als dat nog niet het geval is kan je overwegen een Vellemankitje in te bouwen. Hier rij ik al 10duizenden kilometers naar volle tevredenheid mee.
En natuurlijk goede bougies, kabels, verdelerkap, rotor en op tijd.
Ik kan wel een filmpje maken maar dat heeft geen zin, want ik heb een automaat, zou heel erg raar zijn als de pook dan heen en weer gaat.
Hoe is eigenlijk de staat van je motor- en bakrubbers?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Bij het vervangen van de puntjes bleek er een elektronische ontsteking te zitten, dus daar ligt het niet aan
Topics: 52
Topics: 31
Weet niet of b23a injectie is of niet. Ik had ook een schuddende moitor. Heb toen de rubbers rond de injectors vervangen! over met het geschud! Dit kun je testen door even wat wd40 rond de injectoren te spuiten op het moment dat ie loopt. Gaat het blok mooier lopen weet je wat je te doen staat. kost weinig wel een hoop plezier! (2 rubbers per injector....)
Topics: 107
Heeft je motor een carburateur of is het een injectiemotor (rubberen balg onder het inlaatspruitstuk. Je bericht is ietwat verwarrend omdat je over backfire spreekt en dat je een B23A motor (=carburateurmotor) hebt.
Als je motor een carburateur heeft ga dan naar de lpg inbouwer terug en verlang dat ie de verdamper beter afstelt.
Ben geen techneut dus vergeef me mijn verkeerde woordkeus.
Het is een carburatiemotor. Met backfire doel ik op ploffende geluiden onder de motorkap, bij starten en gas geven (inhalen/heuveltje op) waarbij het vermogen inhoudt.
Blok slaat bijna af/bokt en hort en stoot bij stationair driaaien. Na warm draaien een pingelend geluid.
Morgen even langs De Hazenberg in Brummen, zij schijnen vaker 240's af te stellen.