Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Ben nu een paar dagen aan het rijden met de 245 GLE. Zal in ik en mijn volvo het vervolg zo snel mogelijk aanvullen!
Maar volgens mij heb ik iets van slijtage op het kontaktslot.
Ik merkte tijdens een ritje dat de kachelaanjager het niet deed. Tevens de stroom voor de aansteker was weggevallen (heb een permanente stroomuitlezing hier zitten!).
Na enig gefrommel aan de sleutel via het kontaktslot had ik weer stroom.
I neem aan dat er enige slijtage op het slot zit. Is dit een gemakkelijke klus om te klaren?
Alle informatie is welkom.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
bumpertje
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
zeker. bedankt en zal het onderdelenboek er eens op naslaan. Lijkt me het beste dat ik zo'n blok achterop het kontaktslot nieuw koop zonder slijtage.
Nogmaals dank en zal tzt berichten.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Rob schreef:Heb je Hier wat aan?
Om nog even op dit topic terug te komen: het lag bij mij dus niet aan het contactblok onderaan het stuurslot.
Ik heb mijn startprobleem op een onconventionele manier opgelost door een draad te trekken van de bobineaansluiting naar de zekeringkast.
Over het hoe en wat van het vervangen van een contatslot ben ik nog steeds niet achter.Ook diverse Volvospecialisten konden geen duidelijk antwoord geven.Je zou toch zeggen dat een slot vervangen wel vaker voorkomt ???
Wel weet ik dat er ook contactsloten zijn op sommige 240 modellen waar een klein gaatje op de kop zit waarin je een pennetje kunt steken waarna je het contactslot zo uit de houder trekt.
Zit dat gaatje er niet dan rest -voor zover ik weet- alleen de mogelijkheid om de hele stuurkolom te demonteren en vervolgens de breekbouten van het contactslot los te bikken.
Tussen haakjes: hebben de aanjager en aansteker wel met het contactslot te maken ?
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Ook ik ben nog steeds niet uit de contactslot-problemen.
Geen prik op stand III op de draad van contactslot naar startmotor.
Opgelost door een draad te trekken naar een schakelaar op het dashboard, maar echt veilig is dit niet (al 1 x bijna mis, met spelende kinderen in de auto :o )
Dus, wie weet hoe het moet, mag het zeggen.