Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kontaktslot gebruiken om kachel aan te zetten
#1
Ben nu een paar dagen aan het rijden met de 245 GLE. Zal in ik en mijn volvo het vervolg zo snel mogelijk aanvullen!
Maar volgens mij heb ik iets van slijtage op het kontaktslot.

Ik merkte tijdens een ritje dat de kachelaanjager het niet deed. Tevens de stroom voor de aansteker was weggevallen (heb een permanente stroomuitlezing hier zitten!).
Na enig gefrommel aan de sleutel via het kontaktslot had ik weer stroom.

I neem aan dat er enige slijtage op het slot zit. Is dit een gemakkelijke klus om te klaren?

Alle informatie is welkom.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#2
bumpertje Wink
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#3
Heb je Hier wat aan?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#4
zeker. bedankt en zal het onderdelenboek er eens op naslaan. Lijkt me het beste dat ik zo'n blok achterop het kontaktslot nieuw koop zonder slijtage.

Nogmaals dank en zal tzt berichten.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#5
Rob schreef:Heb je Hier wat aan?

Om nog even op dit topic terug te komen: het lag bij mij dus niet aan het contactblok onderaan het stuurslot.

Ik heb mijn startprobleem op een onconventionele manier opgelost door een draad te trekken van de bobineaansluiting naar de zekeringkast.

Over het hoe en wat van het vervangen van een contatslot ben ik nog steeds niet achter.Ook diverse Volvospecialisten konden geen duidelijk antwoord geven.Je zou toch zeggen dat een slot vervangen wel vaker voorkomt ???

Wel weet ik dat er ook contactsloten zijn op sommige 240 modellen waar een klein gaatje op de kop zit waarin je een pennetje kunt steken waarna je het contactslot zo uit de houder trekt.
Zit dat gaatje er niet dan rest -voor zover ik weet- alleen de mogelijkheid om de hele stuurkolom te demonteren en vervolgens de breekbouten van het contactslot los te bikken.


Tussen haakjes: hebben de aanjager en aansteker wel met het contactslot te maken ?
Antwoord
#6
Ook ik ben nog steeds niet uit de contactslot-problemen.
Geen prik op stand III op de draad van contactslot naar startmotor.
Opgelost door een draad te trekken naar een schakelaar op het dashboard, maar echt veilig is dit niet (al 1 x bijna mis, met spelende kinderen in de auto :o )
Dus, wie weet hoe het moet, mag het zeggen.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervangen kachel, nog meer lotgenoten? twannie 125 82.477 9 December 2018, 12:52
Laatste bericht: Maarten245DL
  Slecht lopen als de kachel aangaat Prins 7 5.302 6 April 2016, 12:10
Laatste bericht: Prins
  ventilator kachel - branderige geur zweedse schone 11 10.116 13 February 2013, 19:56
Laatste bericht: zweedse schone
  Kachel motor vervangen (AC Unit) ....geen probleem? ronsvolvo 3 3.803 4 February 2011, 18:38
Laatste bericht: pepijnwk
  kachel motor kapot Ray-244 19 10.824 25 October 2010, 17:48
Laatste bericht: MartjeB
  Kachel ventilator stand 3 madmax 6 3.957 24 October 2010, 18:41
Laatste bericht: 242-turbo
  kachel ventilator-motor farmer 25 17.430 26 May 2010, 07:43
Laatste bericht: Frans245
  Kachel daanheijn 3 2.413 11 January 2009, 14:46
Laatste bericht: daanheijn
  Gierend geluid kachel Vincent244 16 11.790 13 December 2008, 20:13
Laatste bericht: Vincent244
  Kachel Warm of Koud SanMercury 8 3.541 5 January 2008, 15:08
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)