Berichten: 54
Topics: 16
Lid sinds: Mar 2006
beste mensen, heb dit topic een tijdje geleden ook geplaatst en heb toen veel goede ondersteunende tips ontvangen. Heb de klus daarna laten versloffen maar nu moet ik eraan geloven. De kachel-ventilator heeft het een tijdje geleden begeven en ik moet voor de APK eind oktober de handel vervangen hebben. Het is natuurlijk een hele klus en het lijkt me erg prettig als ik het samen met iemand anders kan doen, die toevallig ook de ventilator moet vervangen. Is er iemand die enigszins in de buurt van Haarlem/A'dam woont die ook aan dit project moet beginnen? Laat het me even weten, 2 weten meer dan 1 nietwaar.
Groet'n,
Twannie
Berichten: 602
Topics: 31
Lid sinds: May 2006
Hoi Twannie,
Ik ben ook een lotgenoot
maar helaas met weinig technische kennis en ik woon niet in de buurt, dus aan mij heb je weinig. Maar als er zich nog een aantal mensen melden met hetzelfde probleem kunnen we er misschien een speciale sleuteldag van maken :
1980 GL Diesel (USA)
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ik heb de klus in een dag geklaard. Ik kan je wel adviseren een Dremel te lenen of te kopen. En voldoende slijpschijfjes om iets weg te snijden zijdelings. Deze breken snel. Dus een stuk of 5 Ã 10 is geen overbodige luxe.
Haal de voorste twee stoelen eruit. Dat scheelt enorm want je kan beter bewegen. Vervolgens gewoon stevig doorzetten en beginnen met loshalen van alles. Ik weet niet of je een Haynes hebt? Daar staat wel een volgorde in namelijk.
Kijk ook vooral
hier en de links die er gegeven worden zijn ook handig.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
TheSaint77 schreef:ik heb de klus in een dag geklaard. Ik kan je wel adviseren een Dremel te lenen of te kopen. En voldoende slijpschijfjes om iets weg te snijden zijdelings. Deze breken snel. Dus een stuk of 5 Ã 10 is geen overbodige luxe.
Ik zag bij de Action een heel assortiment imitatie-Dremel-spul. O.a. een rolletje met die slijpschijfjes. Hoop dingen voor een paar euro.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 54
Topics: 16
Lid sinds: Mar 2006
Mijn hemel, ook nog met een dremel aan de slag.......ik voel erg veel voor een sleuteldagje met lotgenoten, zoals Erik suggereert. Wie o wie sluit zich aan????
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Ik vind het wel heel rigoreus om met een dremel in de hand, je ventilator te gaan vervangen. :-\
Je kunt toch ook gewoon losmaken wat vastzit, dan kun je het later ook weer vastmaken!
Alles wat je losslijpt is kapot :'(
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Mij is het destijds gelukt in 3 dagdelen, zonder dremel. 1 dagdeel was al nodig voor koelwater aftappen, uitloopgaatje was verstopt...
Werkte alleen, maar met de uitleg van kayauke.nl (hier al vaker genoemd).
Was mijn eerste grote klus, en ging prima, gewoon rustig alles los, en weer vast zetten....
En gewoon tussendoor even wat fotos maken, zodat je altijd terug kunt kijken hoe alles aangesloten zat, wel handig!
Succes!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
twee keer gedaan tot nu toe, alleen de bijrijderstoel eruit gehaald, en meteen een cd- wisselaar eronder gezet
, dashboard eruit, 1e keer kostte het me een hele dag, tweede keer een kleine 5 uur, wel drama met de twee schalen waar de motor inzit, heb maar de helft v/d klemmetje gebruikt, wel weer volledig functioneel ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 47
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2007
Hoi.
Ik ben er nog zelf nog niet aan toe om mn motor te vervangen, maar hij piept wel, dus wellicht duurt het toch niet lang meer. Ik zou je best willen helpen om er zelf ook wat van op te steken voor 't geval dat... Ik woon zelf in Hoorn, ik weet niet waar in de buurt van Amsterdam/Haarlem je woont?
Groeten van Johan Knijn.
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Die k&t (ik bedoel: minder fijne) klus heb ik ook een keer mogen doen.
Er hoeft helemaal niets losgeslepen te worden, dus geen gedremel.
Gewoon gereedschap volstaat . Afhankelijk van het bouwjaar van de 240 aangevuld met enkele Torx schroevendraaiers, maar die zitten ook in het standaard gereedschapsetje van de auto.
De kachelventilator kan via de rechterzijde het best benaderd worden.
Stoelen uitbouwen kan, maar is niet nodig. Wel afhankelijk van je eigen leningheid en postuur.
Tijdsduur: reken op een volle dag, met tijd voor uitloop, als het tegenzit.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo