Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Mar 2009
29 March 2009, 11:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2012, 10:23 door Volvo 240 sedan 2.3 gl 19.)
Goedendag,
Al ruim een jaar rijdt ik rond met een schuddende motor in mijn volvo, wat kan ik hieraan doen?
Het is een volvo 240 2.3 gl sedan handgeschakeld uit 1987 met carberateurmotor en loopt op benzine euro 98.
Volvo rijdt verder echt perfect, maar alleen dat schudden is een minpunt.
Zou iemand mij hier iets over kunnen vertellen over hoe dat op te lossen is?
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Zeker weer een Solex Cisac (register valstroomcarburateur)? Vervangen.
Kleppen (laten) stellen heeft ook wel een kalmerende invloed op de motor.
Valse lucht ergens (luisteren naar sissende geluiden met een stuk tuinslang aan je oor bij wijze van stethoscoop)
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ik denk dat je moet beginnen om je ontsteking te controleren: rotor/verdelerkap, bougies en niet te vergeten heel belangrijk bougiekabels als deze onderling veel weerstand verschil hebben loopt de motor ook bokkerig
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Mar 2009
29 March 2009, 13:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2012, 10:23 door Volvo 240 sedan 2.3 gl 19.)
Bedankt voor de tips allemaal!
Binnenkort zal ik de kleppen eens laten stellen hopelijk is het dan over, ik heb alle onderhoudshistorie erbij van het begin tot nu. Alleen de kleppen staan nergens vermeld dus denk dat het wel nodig is ;D over 2 weken word de koppeling vernieuwd mischien dat ze dan ook gelijk de kleppen kunnen stellen.
er staat een foto van mijn volvo in mijn profiel, ik kreeg de andere niet bij mijn bericht ???
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Er zijn geen reacties gekomen dat de problemen opgelost zijn ???, bij de laatste topic is er een andere motor ingekomen.
Al staan er wel veel tips in natuurlijk, zal voor elke motor wel anders zijn.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Er zijn geen reacties gekomen dat de problemen opgelost zijn
Citaat:Na het vervangen van de rubbertjes van de injectoren was het schudden opgelost en liep hij weer als nieuw
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
ok je hebt gelijk, maar die heb ik niet verder gelezen omdat ik geen injectie heb ;D
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Misschien staat de CO (veel) te laag? Dan loopt-ie stationair te arm en ook niet echt lekker. Zoiets had ik op LPG, ik kon de CO schroef bijna uit de verdamper draaien voor er verbetering optrad.
In jouw geval zal je de CO afstelling op de carb (zit verstopt achter een stopje in de voet vd carb) flink ruimer moeten zetten, het toerental loopt dan op, vervolgens weer terugdraaien tot het toerental weer in begint te zakken (en dan nog een kwart tot halve slag uitdraaien voor de zekerheid). Daarna de stationair instelling van de gasklep wat bijstellen (ws. krapper).
Bij de APK krijg je er vast gezeik mee maar je kan de CO eenvoudig terugdraaien (en de keurmeester verbaast doen staan van je technische kunde).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als het aan de carburateur zou liggen: op MP is er nog een te koop
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...-240.html?