Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2008
m'n 240 liep altijd goed op lpg en benzine, starten ging op benzine en daarna (na behoorlijk gasgeven) automatisch naar lpg. Echter sinds ik met de tuinslang m'n motorruimte heb afgespoeld om alle winterpekel te verwijderen loopt ie niet meer op benzine: Start wel op benzine, blijft alleen stationair lopen op benzine maar zodra ik het gaspedaal maar iets intrap slaat ie af. Echter starten op alleen lpg gaat erg moeizaam, dus nu heb ik steeds de grootste moeite m'n vervoermiddel aan de gang te krijgen. Als die eenmaal loopt op gas loopt ie prima. Ook al zet ik hem met 120 km/h over op benzine, smoort de motor meteen totdat ie afslaat...
vermoedelijk een electrisch probleempje (gezien de problemen zijn begonnen na de afspoelbeurt.)
Waar beginnen met zoeken? iemand een idee? bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank, Marco.
Ik kan je niet helpen. Het is handig te vermelden om wat voor motor ed. het gaat, voor degene die het eventueel wel weten.
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
sorry hoor, maar moet ik dit serieus nemen? :

:

Citaat:sinds ik met de tuinslang m'n motorruimte heb afgespoeld
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Met perslucht bougiekabels,verdelerhuis,stkkerverbindingen goed droogblazen; dan rijdt ie weer als vanouds.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Vooral stekkerverbindingen. En dan zou ik eerst de stekker van de luchtmassameter schoonmaken, zo'n vierkante doos halverwege de luchtinlaatslang.
Plaatje:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/En...erSymptoms
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Ik neem aan dat je de motor wel met draaiende motor hebt afgespoeld ???
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
PP! schreef:sorry hoor, maar moet ik dit serieus nemen? :
:
Citaat:sinds ik met de tuinslang m'n motorruimte heb afgespoeld
Waarom niet? Ik heb zondag ook de motorruimte gedasty'd en afgespoeld na het knoeien met koelwater. Uiteraard met draaiende motor en daarna een stukje rijden.
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
afspoelen met een tuinslang of met een hogedrukreiniger is wezenlijk verschil & liters water
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2008
Ik heb natuurlijk heus wel met een beetje beleid de boel afgespoeld, maar waarschijnlijk toch per ongeluk een gevoelig stukje geraakt. Wat betreft de motor, het gaat om een B230F met een emmegas installatie. Auto is uit '91.
Overigens alvast bedankt voor de reacties tot nu toe. Morgen maar weer es kijken onder de kap.
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2008
Toch nog even terugkomen op het probleem dat ik had,
bleek achteraf helemaal niets te maken te hebben met het afspoelen van de motor.
De Luchtslang vanaf de luchtmassa meter naar de inlaat was aan de onderzijde ingescheurd.
Luchtslang gerepareerd probleem is helemaal weg. Auto loopt weer prima op benzine en lpg.