Topics: 3
Ik heb een volvo 244 uit 1978 met een 2.1A motor, rijdt op LPG.
Sinds enige tijd komt mijn volvo steeds slechter op snelheid en tijdens optrekken houdt de auto in. Alleen als ik niet te veel gas geeft wil de auto op snelheid komen.Met een beetje tegenwind haal ik niet eens de 100 Km.uur meer. Op benzine is het niet anders, verzuipt ie bijna.
Ik heb de ontsteking al helemaal vervangen, bobine, bougies puntjes, kap, rotor. ( zekerheid )
Ook heb ik de kleppen laten stellen.( heeft =+/- 70.000 km gereden zonder stellen !!)
Mijn volvo start als een zonnetje koud of niet koud.
Wie heeft er nog enige suggesties, wellicht vacuumproblemen en zo ja hoe kom ik hier een beetje makkelijk achter ????
Alvast bedankt voor jullie reacties !!
Topics: 42
Heb je al eens geprobeerd de gasafstel bout open te draaien (deze zit op de slang voor de carbareteur, bout met veer als het goed is) zo krijgt meer brandstof,...
Suc 6 ermee
Er zit bij mij een strohmberg carb. op en kan dit schroefje niet vinden.
Echter op gas zou het toch niet uit moeten maken, mijn gastoevoer zit tussen de carb. en het inlaatspruitstuk.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Topics: 42
Op de slang van de LPG naar je carb moet als het goed is een bout zitten die het gasmengsel van he verdamper naar carb. regeld. Deze kan je proberen open te schroefen,.....
Heb je ook al eens je luchtfilter gecontroleerd? Als deze dicht zit helpt ook niet echt. En verder,... gewoon uitsluiten van zaken dan zou je vanzelf tegen het probleem aan moeten lopen.
Hoi Jan,
Zit er bij mij niet op, het gasmengstuk is door gekoppeld met de gasklep van de carb. Ik heb ook het luchtfilter vervangen. Kan het zijn dat de luchtklep blijft "hangen". De chokeklep heb ik losgekoppeld.
Misschien helpt dit, als ik het pedaal te ver intrap houd de motor in, laat ik het pedaal los dan gaat ie weer.
Ik moet dus met sterk geknepen gas optrekken en iedere keer een beetje erbij doen, dit werkt zo tot +/- 100 km/uur. Met een beetje mazzel en windje mee, brug af zon in de rug etc. kom ik op de 110 km/uur.
Het verbruik ligt ook een stuk hoger, van zo'n 1 op 8 naar 1 op 6 !!!!!
Nou, in ieder geval weer bedankt
Topics: 27
Maar is het probleem dat hij verzuipt (te veel brandstof, te weinig lucht) of dat er te weinig brandstof komt?
Volvo 245 GLE 1979
Hoi Michiel,
Ik zou denken te weinig lucht haast, bij verminderde brandstoftoevoer gaat de motor weer lekker lopen.
Grtn en bedankt

, Arjan
Topics: 27
En als je stationair het gas intrapt, verzuipt hij dan ook?
En wat als je de luchtfilter eraf haalt en dan het zelfde doet?
Volvo 245 GLE 1979
Hoi,
Ja als de motor stationair loopt dan is het hetzelde, direct inhouden slaat dan zelfs af.
Met het luchtfilter eraf van hetzelfde laken een pak.
Grtn, Arjan
Topics: 176