Berichten: 105
Topics: 42
Lid sinds: Oct 2017
Ik ga in de bouwvak mijn 1992 240 ombouwen naar een B230FK. Het blok komt uit een 1998 940. Weet iemand of de 940 waar dit blok uit komt ook een dubbele brandstofpomp gebruikt? (intank en onder de auto)
Klopt het dat de brandstofpompen niet door de ECU geregeld worden? Ik houd namelijk de kabelboom van de 240. Dan zou het niet uitmaken namelijk.
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
18 May 2020, 22:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 May 2020, 08:02 door Dopski.)
De pomp wordt wel gevoed vanaf zekering 4. Die krikgt stroom van het brandstofpomprelais. En dat brandstofpomp relais wordt weer gestuurd door de ecu.
Je hebt een opvoerpompje in de tank nodig, maar zeker de hoge drukpomp onder de auto. Of een alles in 1 pomp in de tank kan ook. Dat laatste had de 940. Maar de 240 setup is net zo goed.
Berichten: 105
Topics: 42
Lid sinds: Oct 2017
Omdat ik een 1992 240 heb, zit er bij mij een opvoerpomp in de tank.
Allebei de pompen zijn nog niet zo oud, dus als ik deze kan houden, graag.
Berichten: 685
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
(18 May 2020, 21:15)TeunTimmermans schreef: Klopt het dat de brandstofpompen niet door de ECU geregeld worden? Ik houd namelijk de kabelboom van de 240. Dan zou het niet uitmaken namelijk.
Nee dat klopt niet, bij de LH Jetronic wordt het brandstofrelais aangestuurd door de ECU. Laat je de motor afslaan, dan schakelt de ECU de pompen (en nog meer zaken) m.b.v. dat relais uit.
Ik kan me niet voorstellen dat dat bij een 940 niet ook zo werkt. Afgaande op onderstaand fotootje zie ik eenzelfde soort beugel die de injectiepomp en het brandstoffilter huisvest als bij een 240, alleen op een iets andere plek. Dan moet er m.i. dus ook een opvoerpompje in de tank zitten.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
(19 May 2020, 19:23)TeunTimmermans schreef: Omdat ik een 1992 240 heb, zit er bij mij een opvoerpomp in de tank.
Allebei de pompen zijn nog niet zo oud, dus als ik deze kan houden, graag.
Ik had gemist dat je nu een late 240 hebt. Dus hebt nu al een auto met LH2.4
Dan is het vereenvoidigd gezegdt een kwestie van plug en play.
Wellicht dat je in de motorruimte enekel onderdelen op eennandere plek moet aanbrengen (zoals de LMM), en dus wat draden moet verlengen.
Voor het brandstof systeem hoef je volgens mij niets aan te passen.
Berichten: 105
Topics: 42
Lid sinds: Oct 2017
Heb inderdaad een LH2.4,
Meeste aanpassingen zijn bekend via de forums.
Alleen de brandstofpompen dus niet, omdat latere 940 blijkbaar alleen een intankpomp heeft. Ik ga het gewoon proberen. Als de pomp onder mijn 240 uiteindelijk niet blijkt te lopen na de ombouw, dan kan ik die altijd nog schakelen via de intankpomp sturing en een relais.
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Wees gerust die gaat gewoon werken.
De 940 ecu geeft hetzelfde signaal naar het brandstofpomprelais of daarachter nu 1, 2 of 6 pompen zitten maakt niet uit.