Gegroet, mede Volvo enthousiasten.
Ik ben al een tijdje (lezend) actief op het forum.
Nu ik een mooie aankoop heb mogen doen start ik dit topic.
Mijn naam is Niels, 21 jaar oud/jong(voor de meesten hier, denk ik) en kan mij goed vermaken met sleutelen o.i.d..
Ik ben momenteel nog aan de studie, maar die is ver afgerond. MTS -> HTS
Vanaf mijn 16e heb ik mogen genieten van een honda dax (immitatie). Veel aan gerepareerd en ook kapot gemaakt .
Toen ik mijn autorijbewijs heb gehaald wilde ik heel graag een oer-sterke auto die zuinig was in verbruik.
Heb toen een Golf II TD gekocht waar ik met veel plezier in heb gereden, behalve toen de wegenbelasting werd geind. Wat was dat pijnlijk.
80 euro per maand als ik me niet vergis.
Omdat ik na mijn MTS niet vanplan was om verder te studeren en dus geld te kunnen gaan verdienen, was de blauwe brief nog te overzien.
Toen ik toch de stap maakte om nog wat extra te studeren stond de auto eigenlijk meer in de weg en werd het wel een heel duur grapje zonder enige km's gereden te hebben.
Mijn interesse lag al enige tijd bij oude Volvo's en heb toen besloten om afscheid te nemen van het golfje en opzoek te gaan naar een Svenska brick.
De 245 trok mij metteen, het simplistisch geheel en alle ruimte maakt dit een van de meest veelzijdige auto's die ik kan bedenken.
Sinds kort ben ik eigenaar van deze mooie 245L op gas en benzine.
Hij heeft een B200f blok, met carburateur. Minder voorkomende combi volgensmij...
Ik ga niet liegen, oh wat is het heerlijk om van die wegenbelasting af te zijn .
De volvo is in goede staat en heb hem van een hele toffe, inmiddels oud eigenaar mogen overnemen (ook actief op het forum, Sander ).
Toch heb ik hier en daar al wat dingen die ik graag zou verbeteren of repareren.
Na een grondige inspectie aan de bodem ben ik een paar gaatjes tegen gekomen waar aan gelast moet worden.
Ben vandaag begonnen aan de motorruimte, alles los, schoonmaken, opschuren, ontvetten en in de brantho-korrux, staat op de planning.
Bij het weghalen van de accu kwam er wat rottigheid tevoorschijn.
Het lijkt mij het best om er een plaat in te lassen en een nieuwe accubak te kopen welke ik terug op de standaard las (oud type).
Zo zijn er nog wel wat dingen die ik graag wil doen. Ik zal het hier posten.
Groet,
Bromtol
Ik ben al een tijdje (lezend) actief op het forum.
Nu ik een mooie aankoop heb mogen doen start ik dit topic.
Mijn naam is Niels, 21 jaar oud/jong(voor de meesten hier, denk ik) en kan mij goed vermaken met sleutelen o.i.d..
Ik ben momenteel nog aan de studie, maar die is ver afgerond. MTS -> HTS
Vanaf mijn 16e heb ik mogen genieten van een honda dax (immitatie). Veel aan gerepareerd en ook kapot gemaakt .
Toen ik mijn autorijbewijs heb gehaald wilde ik heel graag een oer-sterke auto die zuinig was in verbruik.
Heb toen een Golf II TD gekocht waar ik met veel plezier in heb gereden, behalve toen de wegenbelasting werd geind. Wat was dat pijnlijk.
80 euro per maand als ik me niet vergis.
Omdat ik na mijn MTS niet vanplan was om verder te studeren en dus geld te kunnen gaan verdienen, was de blauwe brief nog te overzien.
Toen ik toch de stap maakte om nog wat extra te studeren stond de auto eigenlijk meer in de weg en werd het wel een heel duur grapje zonder enige km's gereden te hebben.
Mijn interesse lag al enige tijd bij oude Volvo's en heb toen besloten om afscheid te nemen van het golfje en opzoek te gaan naar een Svenska brick.
De 245 trok mij metteen, het simplistisch geheel en alle ruimte maakt dit een van de meest veelzijdige auto's die ik kan bedenken.
Sinds kort ben ik eigenaar van deze mooie 245L op gas en benzine.
Hij heeft een B200f blok, met carburateur. Minder voorkomende combi volgensmij...
Ik ga niet liegen, oh wat is het heerlijk om van die wegenbelasting af te zijn .
De volvo is in goede staat en heb hem van een hele toffe, inmiddels oud eigenaar mogen overnemen (ook actief op het forum, Sander ).
Toch heb ik hier en daar al wat dingen die ik graag zou verbeteren of repareren.
Na een grondige inspectie aan de bodem ben ik een paar gaatjes tegen gekomen waar aan gelast moet worden.
Ben vandaag begonnen aan de motorruimte, alles los, schoonmaken, opschuren, ontvetten en in de brantho-korrux, staat op de planning.
Bij het weghalen van de accu kwam er wat rottigheid tevoorschijn.
Het lijkt mij het best om er een plaat in te lassen en een nieuwe accubak te kopen welke ik terug op de standaard las (oud type).
Zo zijn er nog wel wat dingen die ik graag wil doen. Ik zal het hier posten.
Groet,
Bromtol
- Volvo 245L 1975 B230K/M47 [link]